۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۰۰۵۸۷
رییس پژوهشگاه فقه نظام:

هدف کنگره «فقیه فقه نظام» تجمیع ظرفیت حوزه در مسائل فقه نظام است

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی گفت: دبیرخانه کنگره بین المللی فقیه فقه نظام با هدف تجمیع ظرفیت حوزه های علمیه که در راستای فقه نظام فعالیت می کنند، آغاز به کار کرده است.
حجت‌‌الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر امروز در آیین افتتاحیه دبیرخانه نخستین کنگره بین المللی فقیه فقه نظام در مدرسه عالی دارالشفاء قم، به ارائه گزارشی از اقدامات این کنگره پرداخت.

وی در ابتدای این مراسم با گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر اظهار داشت: سوم خرداد حادثه بزرگی بود که نشان داد ما در مقابل محاصره دشمن می توانیم از خود دفاع کنیم و دشمن را از کشور خود بیرون کنیم.

مسؤول دبیرخانه کنگره بین المللی فقیه فقه نظام ابراز کرد: واقعیت این است که امروز محاصره کشور در ابعاد مختلف کماکان ادامه دارد و در ساحت های مختلف فرهنگی و اقتصادی ما را مورد محاصره قرار داده اند؛ مهمترین سنگری که می تواند ما را در این موقعیت یاری رساند، حوزه های علمیه هستند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه قم با تلاش صدها ساله فقها و علمای گرانقدرش، خوش درخشیده و آثاری را به یادگار گذاشته که مایه افتخار و عظمت حوزه های علمیه است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: حوزه های علمیه با توجه به هجوم همه جانبه دشمن علیه اسلام و انقلاب، باید در زمینه فقه نظام فعالیت کنند و پاسخگوی نیازها باشند.

رییس پژوهشگاه فقه نظام افزود: با تأکیدات رهبر معظم انقلاب و علمای حوزه، پژوهشگاه فقه نظام ایجاد شد که با برگزاری همایش ها و سمینارها در این زمینه فعالیت می کند؛ آیت الله اراکی دبیر کل کنگره بین المللی فقیه فقه نظام، مؤسس این مرکز است.

وی در پایان ابراز داشت: تجمیع ظرفیت حوزه های علمیه ای که به مسائل فقه نظام می پردازند، از مهمترین اهداف این کنگره است؛ برای بهبود کار کنگره دبیرخانه ای ایجاد شده که این جلسه برای افتتاح این دبیرخانه برگزار شده است./840/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات