۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹
کد خبر: ۵۰۰۵۸۱

فعالیت های انجمن مطالعات سیاسی حوزه در یک نگاه

رییس انجمن علمی مطالعات سیاسی حوزه علمیه گزارشی از فعالیت های دو سال گذشته انجمن ارائه کرد که برگزاری ۱۱ نشست علمی و هشت کرسی ترویجی از جمله فعالیت های آن به شمار می روند.
سیدباقری انجمن علمی مطالعات سیاسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوازدهمین مجمع عمومی انجمن علمی مطالعات سیاسی حوزه علمیه همراه با ارائه گزارش عملکرد هیأت مدیره و بازرسان انجمن شامگاه چهارشنبه در ساختمان انجمن های علمی حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام سیدکاظم سید باقری در زمینه فعالیت های انجمن علمی مطالعات سیاسی حوزه علمیه در دو سال گذشته گفت: فعالیت های انجمن علمی مطالعات سیاسی حوزه علمیه شامل برگزاری همایش، نشست و میزگرد علمی همچنین تدوین مقالات علمی پژوهشی در زمینه سیاست متعالیه است.

رییس انجمن علمی مطالعات سیاسی حوزه علمیه ادامه داد: انجمن مطالعات سیاسی تلاش های فراوانی برای ایجاد ارتباط و تعامل با مراکز علمی در سراسر کشور انجام داده است که همکاری در برگزاری همایش عدالت و اخلاق دانشگاه فردوسی مشهد در فروردین 96 از آن موارد است.

وی افزود: انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه همچنین در برگزاری همایش فقه امام خمینی(ره) از سوی دانشگاه آزاد قم فعالیت داشته است و پیش نشست این همایش با موضوع بررسی مفهوم حق از دیدگاه امام خمینی(ره) را نیز برگزار کرد.

حجت الاسلام سیدباقری با اشاره به نشست های علمی برگزار شده از سوی انجمن علمی مطالعات سیاسی حوزه افزود: برگزاری نشست های علمی دارای مشکلات فراوانی است اما این انجمن در هشت ماه گذشته بیش از 11 نشست علمی را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون 15 شماره فصل نامه علمی پژوهشی سیاست متعالیه از سوی انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه به چاپ رسیده است؛ 90 مقاله تعداد مقالات دریافتی است که 20 مقاله به چاپ رسیده و 25 مقاله در حال چاپ و 20 مقاله نیز مربوط به اعضای انجمن است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در زمینه برگزاری کرسی ها و کارگاه های ترویجی از سوی انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه گفت: در هشت ماه گذشته بیش از هشت کرسی ترویجی و کارگاه آموزشی زبان انگلیسی تافل از سوی انجمن علمی مطالعات سیاسی حوزه علمیه برگزار شده است.

وی اضافه کرد: پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه حوزه انقلابی در سال 94 با همکاری انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه و مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه کارگاه هایی در زمینه حوزه انقلابی انجام شده است؛ کارگاه های بررسی جامع شناسی مدرن و فقه احزاب امروزه نیز در حال برگزاری هستند.

رییس انجمن علمی مطالعات سیاسی حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر چهار گروه سلفی پژوهی، فقه سیاسی، گروه انقلاب اسلامی و قرآن و سیاست فعال شده اند؛ سرعت پیشرفت انجمن مطالعات سیاسی باید بیشتر شود زیرا این انجمن به دلیل 200 عضو در سراسر کشور و 120 عضو در قم از ظرفیت بالایی برخوردار است./1324/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات