۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۴
کد خبر: ۵۰۰۵۷۲

چه کسانی مورد غضب خداوند هستند

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه مغبوض ترین کار در پیشگاه خداوند نمامی و سخن چینی است، گفت: نمام به خاطر کاشتن تخم فساد و اختلاف در جامعه اسلامی مغبوض خداوند است.
سخن چینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رییس میرزایی، استاد حوزه علمیه خواهران، چهارشنبه شب در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مغبوض ترین کار در پیشگاه خداوند نمامی و سخن چینی است، گفت: نمام به خاطر کاشتن تخم فساد و اختلاف در جامعه اسلامی مغبوض خداوند است.

وی افزود: در روایات و آیات قرآن کریم به خوبی انسان های محبوب و مغبوض خداوند مشخص شده اند که قرآن کریم مجاهدان در راه خدا و توبه کنندگان از گناه را از مصادیق افراد محبوب در نزد خود عنوان می کند و می فرماید «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ» و« إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابینَ وَ یُحِبُّ الْمُتَطَهِّرینَ».

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: کسانی که واجد شرایط جهاد فی سبیل الله هستند و باید در جبهه جهاد شرکت کنند و از انجام وظیفه دینی خود سر باز می زنند مصداق افراد مغبوض در نزد پرودگار هستند زیرا با عدم حضور خود در میدان های جهاد زمینه تضعیف حق و تقویت باطل را فراهم می کنند.

رییس میرزایی ادامه داد: حضرت رسول(ص) در این زمینه در روایتی می فرمایند که «خداوند دشمن دارد مرد توانایی را که در خانه می نشیند و در جبهه شرکت نمی کند و با معاندن نبرد نمی کند».

وی افزود: همچنین کسانی که نسبت به امور دنیوی عالم و نسبت به امور اخروی جاهل هستند نیز در لیست افراد مورد غضب خداوند قرار داشته و حضرت رسول(ص) می فرمایند که این افراد باید منتظر عذاب الهی در روز قیامت باشند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: معیار دوستی و دشمنی با دیگران باید رضایت خداوند باشد و اگر انسان تنها به خاطر نفس خود با یکی دوست و با دیگری دشمن باشد چنین دوستی و دشمنی ارزش معنوی ندارد.

وی یادآور شد: منشاء دشمنی با اهل بیت(ع) شهوات و نفس گرایی است بنابراین اگر انسان از هوا و هوس خود پیروری کند قطعا با اهل بیت(ع) دشمن خواهد بود ولی اگر معیار خود را رضایت خداوند قرار دهد در میدان دوستی با اهل بیت(ع) پیشتاز است./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات