۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۷
کد خبر: ۵۰۰۵۶۸
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

ضرورت توجه به ادبیات و قواعد عربی در قرائت قرآن کریم

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) توجه به ادبیات و قواعد عربی را در قرائت قرآن ضروری خواند و گفت: کسی که می خواهد قرآن را بفهمد باید با لغت و ظرافت های زبان عربی آن را تلاوت کند.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) شب گذشته در دیدار با برگزار کنندگان آیین های ترتیل خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه ماه رمضان فرصت ناب بندگی است و انسان در این ماه نه تنها زبان بلکه تمام جوارح خود را باید در برابر گناه روزه کرده و آنها را از گناه در امان نگه دارد، گفت: خسارت زده است کسی که تنها نصیبش از ماه مبارک رمضان گرسنگی و تشنگی باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه رمضان فرصت ناب بندگی است و سال مؤمن با رمضان آغاز شده و با رمضان پایان می یابد، تصریح کرد: رمضان فصل بندگی است و مؤمن با توبه و استغفار در رجب و شعبان خود را در ماه مبارک رمضان در مسیر بندگی قرار می دهد.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه مهم ترین ویژگی ماه رمضان به عنوان ربیع القرآن و عروس ماه ها انس با قرآن است، گفت: آیه ۱۴ سوره مبارکه اسراء در مورد اهمیت انس با قرآن کریم می فرماید«در روز قیامت به انسان گفته می شود که کتابت را بخوان و اگر کسی در دنیا رفتار و گفتارش قرآنی باشد، می تواند در روز قیامت کتابش نیز قرآنی باشد».

وی با بیان اینکه مراتب بهشت به اندازه آیات قرآن کریم است، گفت: مؤمن باید در زندگی خود قرآنی رفتار کند و منظور از قرآنی رفتار کردن این است که گفتار، کردار، عمل، تربیت فرزند، گزینش ها و عملکردهای سیاسی و تمام امور ما قرآنی و بر محور قرآن کریم باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) درباره ضرورت توجه به ادبیات و قواعد عربی در قرائت قرآن کریم افزود: در قرآن کریم بیان شده که ما این کتاب آسمانی را به زبان عربی نازل کردیم تا در آن تعقل کنید؛ بر اساس این آیه، کسی که می خواهد قرآن را بفهمد باید با لغت و ظرافت های زبان عربی آن را تلاوت کند.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی در ایران و وجود ولایت فقیه، ظرفیت گسترده ای در نشر معارف قرآن و اهل بیت فراهم شده است که باید قدردان آن باشیم، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با مدیریت و هدایت گری های خود موفقیت ها و برکات زیادی را برای انقلاب و جوامع اسلامی در عرصه جهانی ایجاد کرده اند.

لازم به ذکر است، در ابتدای این دیدار، حجج اسلام والمسلمین صفر فلاحی معاون فرهنگی، سید احمد مشرف مدیر کل معارف قرآن و عترت و شهیدی رییس کمیته فنی قرآن آستان مقدس، همچنین خانم مؤذن رییس واحد خوهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت به ارائه گزارش فعالیت ها مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع)پرداختند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات