۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۰۰۵۶۳
آیت‌الله جاودان:

امنیت جهانی هرگز در سایه ظلم و جور برقرار نمی‌شود

استاد اخلاق با بیان اینکه انجام گناه ظلم است، گفت: تقوا در مقابل ظلم است و امنیت جهانی در سایه ظلم میسر نمی‌شود.
آیت الله جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد علی جاودان استاد اخلاق، شامگاه سوم خرداد در سلسله جلسات هفتگی درس اخلاق که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد، گفت: هیچ ظالمی در عالم دنیا نیست مگر آن که خود نیز در لوای پرچم ظالم دیگری قرار گرفته باشد.

وی افزود: این کلام الهی است که هیچ ظالمی از شر ظالم دیگر در امان نیست بنابراین هر انسانی که ظلم کند گرفتار شر و ظلم دیگری خواهد شد.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه اگر انسان در حق کسی ظلم نکند او در نهایت امنیت و عافیت زندگی خواهد کرد و هیچ ظالمی قدرت ظلم کردن به او را نخواهد داشت، ابراز کرد: امنیت در سایه عدم ظلم به دیگران میسر می‌شود.

استاد اخلاق در تیبین این مهم که خداوند متعال تنها ولی انسان‌های باتقوا است، گفت: تقوا در مقابل ظالم است بر همین اساس هیچ ظلم و جوری در زندگی انسان‌های متقین وجود ندارد همچنین هیچ کسی قدرت و توانایی ظلم به آنان را نخواهد یافت چرا که خدا ولی آنان است.

وی درباره اینکه ظالم با قتل و غارت انواع ظلم‌ها را در حق دیگران روا می‌دارد، بیان داشت: ظالم در اصل دزد است، شیطان که یکی از ظالم‌ترین ظالمان عالم است بخشی از عمر انسان را می‌دزدد تا او را به سوی گمراهی سوق دهد.

آیت‌الله جاودان ادامه داد: امروز ظالمان جهان با دزدیدن نفت و جوانان به بسیاری از کشورها لطمه وارد می‌کنند. انسان اگر زندگی خود را از هر ظلمی پاک کند هیچ ظالمی قدرت و فرصت ظلم کردن به او را نخواهد یافت.

استاد اخلاق اضافه کرد: ظلم ظالمان بر انسان‌های متقین با اجازه خود آنها صورت می‌پذیرد تا به درجه بالای کمالات دست یابند، اما شیطان هرگز به این افراد نمی‌تواند نزدیک شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انسان اگر بخواهد ظلم را از خود دور کند باید مراقب باشد که به گناه آلوده نشود چرا که گناه ظلم مسلم است./813/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات