۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۴
کد خبر: ۵۰۰۵۵۹
استاد حوزه علمیه قم:

معنای ولایت پذیری تبعیت محض از آل الله است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه پیامبر مزد رسالت خود را بر امت اسلامی تبعیت از اهل بیتشان عنوان می کنند، گفت: معنای ولایت پذیری تبعیت محض از آل الله است.
ولایت پذیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم زنجانی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) شامگاه چهارشنبه در رواق حضرت خدیجه(س) با بیان اینکه عمل کردن به دستورات قرآن، انسان و تمدن او را در صراط مستقیم قرار می دهد، گفت: قرآن انسان ساز است و به دلیل همین انسان سازی خداوند در کنار اهل بیت(ع) آن ر ا ثقل اکبر معرفی می کند.

وی با اشاره به اینکه حضرت رسول(ص) مزد و اجر رسالت خود را بر امتشان تبعیت از اهل بیت(ع) و قرآن کریم عنوان می کنند، افزود: تبعیت محض از اهل بیت(ع) همان ولایت پذیری است و معنای ولایت پذیری اطاعت بی چون و چرا از آل الله است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به آیات سوره حجرات گفت: در اولین آیه از سوره حجرات بیان شده است که «یا ایها الذین آمنوا لا تقدموا بین یدی الله و رسوله» یعنی ای کسانی که ایمان آورده اید، در حکم کردن از خدا و رسولش پیشی مگیرید.

خانم زنجانی با تأکید بر اینکه ریشه تمام انحرافات تاریخی جامعه اسلامی در بی توجهی به اهل بیت(ع) و عدم تبعیت بی چون و چرا از ایشان و به عبارت دیگر ولایت پذیری است، تصریح کرد: سقیفه اولین نقطه انحراف از ولایت پذیری بود که جامعه اسلامی را در معرض سقوط قرار داد.

وی افزود: پیشی گرفتن از دستور رسول خدا(ص) و عمل نکردن به دستور ایشان در غدیر، امت اسلامی را به یک امت شقه شقه تبدیل کرد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه مسلمان از شکست احد درس عبرت نگرفته و دوباره در سقیفه اشتباه گذشته خود را در احد تکرار کردند و مزنیه جاهلیت اخری را در امت اسلامی فراهم کردند، ادامه داد: این انحراف زمینه جهنمی شدن عده ای از امت اسلامی را تا قیامت فراهم کرد.

خانم زنجانی اظهار کرد: ولایت مداری یعنی تبعیت محض یعنی اگر امروز امام زمان(عج) به ما فرمود که  در درون تنور آتش برویم  بدون اینکه پرسش کنیم مانند آن غلام امام صادق(ع) باید به درون آتش رفته و بدون چون و چرا خود را وقف اجرای اوامر ولی خدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر به دنبال داشتن فرزندان صالح و ولایت پذیر هستیم باید از همین امروز آموزش آنها را شروع کنیم، افزود: باید از همین امروز به فرزندانمان یادآوری کنیم که دین ابتدایش معرفت و شناخت است و پس از کسب معرفت سلیقه و رای شخصی هیچ جایگاهی نداشته و باید تابع و تبعیت بی چون و چرا داشته باشیم./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات