۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۰۰۵۱۳
معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا:

برگزاری درس اخلاق در سال تحصیلی جدید نظام‌مند می‌شود

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) گفت: طرح نخبه‌پروری، تشکیل مدارس آزاد و تربیت بانوان مجتهده از برنامه‌های آموزشی سال تحصیلی جدید جامعه‌الزهرا(س)است.
حاجی زاده _ جامعه الزهرا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا(س)، جلسه پایان سال تحصیلی، با هدف تشریح برنامه‌های معاونت‌های آموزشی و تربیتی، معاونت فرهنگی و تبلیغی و بخش مشاوره جامعه‌الزهرا(س) با حضور معاونان، مسؤولان، اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا(س)برگزار شد.

برگزاری درس اخلاق در سال تحصیلی جدید نظام‌مند می‌شود

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) در تشریح فعالیت‌های این معاونت در سال آینده، اظهار داشت: نظام‌مند شدن درس اخلاق و حضور الزامی طلاب در این جلسات از برنامه‌های این معاونت است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده افزود: برگزاری چندین درس اخلاق با موضوعات مختلف به صورت همزمان برای بهره‌مندی طلاب با علاقه‌مندی‌های مختلف از دیگر برنامه‌های معاونت آموزشی تربیتی است.

اجرای طرح نخبه‌پروری و برگزاری دوره‌های تربیت مدرس در سال تحصیلی جدید

وی تصریح کرد: برنامه ریزی‌های لازم جهت برگزاری دوره‌های تربیت مدرس صورت گرفته و طلاب طبق شرایط اعلام شده و اساتید به صورت زمانبندی شده می‌توانند در این دوره‌های منسجم شرکت کنند که شامل ۳۰ واحد درسی با کلیه فنون لازم برای تدریس همچون مشاوره، روانشناسی تدریس و فنون روز دنیا در امر تدریس است.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س)افزود: یکی از برنامه‌های دیگر آموزشی سال جدید نخبه‌پروری است و خواهرانی که مستعد و تلاشگر هستند، می‌توانند در طرح نخبه‌پروری شرکت کنند.

ایجاد پنج گرایش جدید در گروه علمی «تعلیم و تربیت»

حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده در ارتباط با پذیرش رشته‌های سطح سه جامعه‌الزهرا(س)، بیان داشت: با توجه به تقاضاهای مکرر، دوره مجازی برای رشته‌های «تعلیم و تربیت» و «تاریخ» در نظر گرفته شده و آمار ثبت نام رشته تعلیم و تربیت از هزار نفر عبور کرده است.

وی افزود: گروه علمی تعلیم و تربیت پنج گرایش جدید متناسب با فضای خواهران با عنوان‌های تربیت دینی کودک، روانشناسی تربیتی، فلسفه تعلیم و تربیت، مشاوره خانواده و مدیریت آموزشی برنامه‌ریزی کرده که به شورای سیاست‌گذاری ارائه شده است و به محض تصویب شدن، اجرا می شود.

زمینه اجتهاد بانوان طلبه به صورت جدی پیگیری می‌شود/طرح تدریس آزاد اجرا می‌شود

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س)تصریح کرد: قوانین آموزشی در فصل تابستان به صورت اندرویدی تهیه می‌شود تا اطلاع رسانی مسائل آموزشی به راحتی صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده در ادامه به برگزاری دوره‌ی عالی فقه اشاره و خاطر نشان کرد: زمینه اجتهاد بانوان طلبه به صورت جدی پیگیری می‌شود و در علوم دیگر مانند کلام، تعلیم و تربیت نیز به همین شکل برنامه‌ریزی خواهد شد و امیدواریم در چند سال آینده در علوم مختلف افرادی را به عنوان صاحبنظر داشته باشیم.

وی در پایان به طرح حوزه آزاد اشاره کرد و بیان داشت: این طرح به مدیریت ارسال شده و همچون برادران که طرح تدریس آزاد دارند، برای خواهران نیز قرار داده می‌شود تا خواهرانی که در زمینه تدریس علاقه‌مند و مستعد هستند، وارد عرصه تدریس شوند./968/د۱۰۱/ی

ارسال نظرات