۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۵۰۰۴۸۷
معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان:

شورای تهذیب در مدارس علمیه لرستان راه اندازی می شود

معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان از راه اندازی شورای تهذیب در مدارس علمیه برادران لرستان خبر داد و گفت: این شورا با هدف ارتقای فعالیتهای تهذیبی تشکیل می شود.
تهذیب نفس

فضل الله پیرمحمدی، معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: هم اکنون 14 مدرسه علمیه برادران در استان لرستان در حال فعالیت هستند و توسعه فعالیتهای تهذیبی و اخلاقی در این مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتقای وضعیت تهذیبی در مدارس علمیه برادران شورای تهذیب در این مدارس راه اندازی خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان در ادامه افزود: اعضای این شورای تهذیبی شامل سه نفر از اساتید و سه نفر نیز از طلاب هر مدرسه خواهند بود.

حجت الاسلام پیرمحمدی با اشاره به اینکه تهذیب در حوزه از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و در اولویت است، گفت: راه اندازی این شورا به شدت در مدارس احساس می شود.

وی با بیان اینکه ارتقا اخلاق و تهذیب که شخصیت طلبه را شکل می دهد در ارتقای وضعیت علمی آنان نیز مؤثر است، اظهار داشت: گسترش برنامه های اخلاقی و تعمیق بخشیدن به آنها امری مهم در تربیت طلاب متعهد و مهذب است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان هدف از راه اندازی شورای تهذیبی در مدارس علمیه را پیشبرد امور اخلاقی، تهذیبی و تربیتی طلاب عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در راستای تشکیل این شورا برنامه های تهذیبی طلاب با سرعت بیشتری برگزار می شود، ادامه داد: امید است در سایه راه اندازی این شورا شاهد رشد روز افزون برنامه های تهذیبی در مدارس علمیه باشیم.

حجت الاسلام پیرمحمدی یادآور شد: برای ارزیابی از روند برنامه های اجرایی این شورا ن بررسی فعالیتهای تهذیبی مدارس لرستان نیز بازدید دوره ای صورت می گیرد./9459/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات