۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۵۰۰۴۶۷
با انتشار کتاب افراط گرایی مذهبی؛

وحدت اسلامی آسیب شناسی شد

حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت کتاب افراط گرایی مذهبی (آسیب شناسی وحدت اسلامی)، تألیف علی اکبر کلانتری را منتشر کرد.
افراط گرایی مذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه فرهنگی هنری مشعر، وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، کتاب افراط گرایی مذهبی (آسیب شناسی وحدت اسلامی)، تألیف علی اکبر کلانتری را با تدوین گروه کلام و معارف پژوهشکده حج و زیارت منتشر کرد.

در بخشی از دیباچه این اثر آمده است:

اسلام، آخرين دين الهي براي بشر است. مسلمانان، چه شيعه و چه سني، با پايبندي به اين دين مقدس می‌توانند راه رستگاری را بپيمايند و اقتدار دين اسلام را به جهانيان نشان دهند. روشن است که عامل مهم اين اقتدار، وحدت و هم‌دلی امت اسلامي است.

بی‌ترديد، با تمسک به ريسمان الهی، مي‌توان برادری را ميان پيروان پيامبر رحمت و مهربانی، همگانی کرد؛ اما سوگمندانه بايد گفت که گروهي به نام اسلام، با برداشت‌های ناصحيح و نامعقول از آيات و روايات راه افراط را پيش گرفته‌اند و موجب تفرقه در امت اسلامي شده‌ و راه را بر نفوذ دشمنان اسلام هموار کرده‌اند.

نویسنده کتاب مخاطب اين نوشتار را سنيان و شيعيانی معرفی می کند که با تکيه بر برخی پيش‌داوری‌ها و بر اساس برخی برداشت‌های ناصحيح، بی‌آنکه مسائل را همه جانبه بررسی کنند و سخن مخالف را بشنوند، برادران مسلمان خود را تکفير می‌کنند و آنان را مستحق مرگ و نيستی مي‌دانند.

کتاب افراط گرایی مذهبی در سه فصل: سخنی مشفقانه با افراط گرایان سنی، سخنی مشفقانه با افراط گرایان شیعه و سخنی مشفقانه با هر دو گروه تنظیم شده است که در فصل نخست مباحثی همچون مسلمان بودن شیعه، مشرک نبودن شیعه، پیدایش تشیع، شیعه و بدعت، شیعه و تقیه، قرآن و شیعه، شیعه و غالیان، افترا بودن سخن آنان و شیعیان واقعی مطرح می شود.

در فصل دوم نیز مطالبی همچون اهانت به مقدسات دیگران از نگاه قرآن و سنت، اهل سنت حلال زاده اند، محترم بودن همه همسران پیامبر، دستور اکید امامان شیعه به خوش رفتاری با غیر شیعیان و خوش رفتاری با غیر مسلمانان، قمه زنی چرا؟ و بررسی مستندات قمه زنان مطرح شده است.

همچنین سر به محمل کوبیدن حضرت زینب سلام الله علیها، روایت خالد بن سُدیر و قمه زنی نوعی حجامت است، از مباحثی است که ذیل عنوان بررسی مستندات قمه زنی به آنها پرداخته شده است.

نویسنده در فصل پایانی این اثر ذیل عنوان های «قرآن و تفرقه»، «سنت و تفرقه» و «اسلام، دین عدالت و اعتدال است»، تلاش می کند سخنی مشفقانه با هر دو گروه از افراط گرایانی داشته باشد که با برداشت های ناصحیح و نامعقول از آیات و روایات راه افراط را پیش گرفته اند و موجب تفرقه در امت اسلامی شده، راه را برای نفوذ دشمنان اسلام همواره کرده اند.

مؤسسه فرهنگی هنری مشعر وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت کتاب افراط گرایی مذهبی (آسیب شناسی وحدت اسلامی)، تألیف علی اکبر کلانتری را در قطع رقعی و 169 صفحه منتشر و روانه بازار نشر کرده است./۹۲۰/ ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات