۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۰۰۴۲۹

برنامه های ماه مبارک رمضان کمیته امداد خراسان رضوی تشریح شد

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی به تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان کمیته امداد خراسان رضوی پرداخت و گفت: برنامه های فرهنگی فراوانی در ماه رمضان تدارک دیده شده است.
کمیته امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محسن مسعودیان‌راد، مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی امروز 3 خرداد در نشست مطبوعاتی تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان این نهاد گفت: سعی و تلاش ما این است که از فضای ماه مبارک رمضان در جهت شکوفا کردن روح معنوی در آحاد جامعه بهره‌مند شویم و از این رو برنامه‌های قرآنی و فرهنگی تدارک دیده شده که قرآن آموزی با عناوین ترنم نور و ضیافت نور از جمله این برنامه ها است.

وی افزود: حرکت‌های مددکاری و فقرزدایی باید جامع‌نگر باشد و همه آحاد جامعه را در بر گیرد، بنابراین سعی شده است که در ماه مبارک رمضان از ظرفیت های سایر نهادها و اصناف از جمله آستان قدس رضوی، شهرداری، سپاه پاسداران و اوقاف در این راستا استفاده شود.

مسعودیان راد ادامه داد: در این ماه تنها مشغول عبادت نشویم بلکه خدمت به خلق را فراموش نکنیم زیرا این دو باید تؤام با هم صورت گیرد بنابراین اگر تنها به عبادت بپردازیم ضرر کرده‌ایم که کمیته امداد امام خمینی(ره) در این عرصه از نهادهای پیشگام است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان به مراتب بیش از سایر اوقات است، تصریح کرد: دیدار با خانواده های تحت پوشش در قالب طرح «مفتاح‌الجنان»، جذب حامی برای ایتام، توزیع سبد کالا در طول ماه در قالب‌ طرح«همیار مولا»، اطعام و اکرام ایتام به ویژه در شب‌های قدر بخشی از عناوین برنامه های کمیته امداد امداد خمینی استان در ماه رمضان است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی درادامه با اشاره با اشاره به برگزاری نمایشگاهها و بازارچه های رمضان ویژه مددجویان در ایام ماه مبارک رمضان ادامه داد: سال گذشته این بازارچه ها در کوهسنگی و پارک ملت و چند شهرستان برگزار شد و امسال هم مانند سنوات قبل این بازارچه ها دایر می شوند.

وی درادامه از برگزاری نمایشگاه مهر درخشان در حرم رضوی خبرداد و گفت: این نمایشگاه با هدف نمایش گوشه ای از توانمندی های مددجویان کمیته امداد برگزار شده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی  تصریح کرد: حلقه مفقوده ما در این زمینه مسأله تولید و اشتغال، بازاریابی و عرضه تولیدات است از این رو برگزاری نمایشگاه و برپایی بازارچه با هدف اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان فرصتی است تا با فروش کالاها و صنایع دستی خود کسب درآمد داشته باشند.

مسعودیان راد با اشاره به اینکه در سال گذشته 47 میلیارد ریال صرف اکرام شد، افزود: برپایی سفره‌‌های اکرام به پهنای کل استان با مشارکت خیرین از جمله برنامه‌های ماه رمضان است.  

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه با توجه به اینکه کمیته امداد متولی زکات فطریه در کشور است، اظهار کرد: جمع آوری زکات فطریه و کفاره ماه رمضان، همچنین  کمک‌های مردمی در روز قدس برای مردم مظلوم فلسطین از دیگر برنامه های این مرکز است.

مسعودیان‌راد برگزاری اردوهای متعدد، همایش‌های دانشجویی، همایش‌های آموزش خانواده، معرفی مددجویان برتر و خودکفا را از جمله دیگر برنامه‌های شهرستان‌های خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان برشمرد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کمک به مردم مناطق زلزله‌زده با توجه اینکه در این شرایط نیازمند توجه بیشتری هستند یکی از محورهای کار کمیته امداد در این ماه است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه کمیته امداد پلی بین خیرین و محرومان است در این زمینه نیز به دنبال جذب حامی هستیم چرا که طرح « محسنین» که 24 هزار نفر از فرزندان طلاق، بی‌سرپرست و بدسرپرست را تحت پوشش قرار می دهد تنها شش هزارنفر از این تعداد دارای حامی هستند./۹۳۴/۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات