۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۰۰۴۲۷
آیت الله سعیدی:

ولایت مداری با اقامه نماز و ادای زکات ثابت می شود

امام جمعه قم با بیان اینکه خداوند در اموال انسان حقی برای محرومان قرار داده است که انسان باید این حق را در قالب زکات پرداخت کند، گفت: زکات فقر را در جامعه اسلامی ریشه کن می کند.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم ظهر امروز در نشست شورای زکات استان قم که در سالن محراب آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه اهمیت زکات بر کسی پوشیده نیست و نباید از تبلیغ مساله زکات در مجامع عمومی غافل شد، گفت: در قرآن کریم  ادای زکات در کنار اقامه نماز مطرح شده است و همانطور که اقامه نماز بر مؤمن واجب است و ترک نماز انسان را کافر می کند حکم زکات نیز به همین شکل است؛ زیرا زکات حق محرومان در اموال است و اگر این حق پرداخت نشود آن مال پاک نخواهد بود و مالی که پاک نبوده و غصبی باشد صاحب خود را به آتش گرفتار کرده و او را جهنمی می کند.

وی افزود: عدم پرداخت زکات اضافه بر این که اموال انسان را از مال حلال به مال غصبی تبدیل می کند تبعات اجتماعی بسیار زیادی دارد از جمله اینکه فاصله طبقاتی را در جامعه افزایش داده و سبب فقر و افزایش محرومان می شود در حالی که پرداخت زکات در جامعه اسلامی فقر را ریشه کن کرده، شهرها را آباد می کند و فاصله طبقاتی را در جامعه کاهش داده و آن را از بین می برد.

امام جمعه قم با بیان اینکه کمک به محرومان در دین اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: کمک به محرومان در قالب زکات به مال انسان برکت می دهد و مردم نباید از ترس فقر از پرداخت زکات خودداری کنند زیرا پرداخت نکردن زکات انسان را به سرنوشتی مانند قارون دچار می کند زیرا قارون با وجود ثروت فراوان از ترس فقر و طمع حاضر نشد که خمس اموال خود را پرداخت کند و خداوند عذاب را بر او نازل کرد.

آیت الله سعیدی با اشاره به آثار مثبت پرداخت زکات در جامعه گفت: در صورت پرداخت زکات، هیچ فقیری در جامعه یافت نمی شود و اموال ثروتمندان هم از نظر معنوی و هم از لحاظ دنیوی حفظ می شود.

وی ادامه داد: کثرت ثروت در صورت عدم پرداخت زکات، هیچ مشکلی را از صاحب اموال در قیامت حل نخواهد کرد و ولایت مداری با اقامه نماز و ادای زکات ثابت می شود.

امام جمعه قم یادآور شد: علت اینکه بسیاری از مردم امروز نسبت به پرداخت زکات تعلل کرده و زکات خود را پرداخت نمی کنند این است که نسبت به اهمیت زکات و عواقب اخروی پرداخت نکردن زکات بی اطلاع هستند و همین موضوع موجب می شود این سنت حسنه را فراموش کنند؛ بنابراین تبلیغ اهمیت پرداخت زکات در جامعه اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است و ستاد زکات باید در زمینه مصارف زکات اطلاع رسانی دقیقی به مردم داشته باشند تا به این ترتیب مردم نسبت به پرداخت زکات ترغیب شوند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات