۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۰۰۴۰۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ جنگ بود

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ جنگ و ایران اسلامی بود، گفت: رزمندگان اسلام با مجاهدت خود دفاع مقدس را چون اعجازی در تاریخ ماندگار کردند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع نیروهای مسلح آذربایجان شرقی در محل صبگاه سپاه عاشورا با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، اظهار داشت: فتح خرمشهر و آزادسازی آن از دست رژیم بعث عراق، یک حرکت بزرگ و معجزه آسای نیروهای رزمنده ایران بود.

وی سوم خرداد را یک حرکت افتخارآمیز در تاریخ ایران دانست که بر تارک آن می درخشد، ابراز داشت: اراده و ایمان رزمندگان اسلام تحت رهبری امام راحل بود که سبب شد با این حرکت به یاد ماندگی موازنه جنگ به نفع ایران اسلامی تغییر کند و در سراسر جبهه های جنگ با عراق مؤثر شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ جنگ و ایران اسلامی بود که با اراده رزمندگان اسلام به وقوع پیوست، ادامه داد: رزمندگان اسلام با مجاهدت در طول دفاع مقدس بی نظیر عمل کردند و دفاع مقدس را چون اعجازی در تاریخ ماندگار کردند.

وی سوم خرداد و فتح خرمشهر را ورق زدن مرحله نوینی در جنگ تحمیلی عنوان و تصریح کرد: این رزمندگان دفاع مقدس بودند که با تأویل آیات الهی در عمل نشان دادند که جهاد در راه خدا و مقاومت در برابر زورگویی مستکبران جهانی و دست نشانده های آنها مایه عزت اسلام و مسلمانان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری امنیت و اقتدار امروز کشور را نتیجه جانفشانی و جهاد رزمندگان اسلام تحت رهبری امام خمینی(ره) دانست و افزود: امروز نیز این شهدای مدافع حرم هستند که با پیروی از مسیر شهدای دفاع مقدس عزت و امنیت را برای کشور به ارمغان آورده اند.

وی با تأکید بر قدردانی از راه و عمل شهدای مدافع حرم، تأکید کرد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند مشخص نبود امروز کشور در چه شرایطی قرار داشت، درایت و رهبری امام خامنه ای بود که با جهاد شهدا، دشمنان و تروریسم را در منطقه دچار سردرگمی و اضمحلال کرد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: راه و مسیر شهدا ادامه دارد و هیچ گاه جانفشانی آنها از یاد و خاطر ملت ایران نخواهد رفت./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات