۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۰۰۳۹۴
حجت الاسلام جوکار:

مخاطب شناسی و نیازسنجی ویژگی تبلیغ موفق است

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم، مخاطب شناسی و نیازسنجی را ویژگی یک تبلیغ موفق دانست و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، کسی که بالای منبر می رود باید مخاطب خود را به خوبی بشناسد.
حجت الاسلام جوکار حوزه علمیه قشم

حجت الاسلام مرتضی جوکار مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهمیت و جایگاه ماه  مبارک رمضان به عنوان ماه فرصت ها گفت: این ماه مبارک، فرصتی مناسب باری عبادت و بندگی و تقویت اراده و روان و پیوستن به اراده عظیم الهی است و اگر کسی بتواند به اراده الهی بپیوندد برای او شکست معنایی نخواهد داشت.

وی افزود: در ماه رمضان، باید ویژگی همدم بودن با قرآن را در خود ایجاد کنیم و رابطه تنگاتنگ و جدی با آن داشته باشیم؛ زیرا قرآن، کتاب کامل انسان سازی است، به گونه ای که همه برنامه ها و رموز تکامل را دربردارد.

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم، ماه رمضان را فرصتی برای نهادینه‌ سازی فریضه امر به معروف دانست و تصریح کرد: رمضان ماه عبودیت الهی است و باید فضای نشاط مومنانه را در این ماه ایجاد کرد.

حجت الاسلام جوکار تاکید کرد: يكي از توصيه هاي مهم مقام معظم رهبري به جوانان انس گيري آنان با صحيفه سجاديه در اين ماه عزيز است، زيرا اين كتاب ظاهرا دعا و باطنا همه چيز است.

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم با اشاره به ثواب فراوان تلاوت قرآن در ماه رمضان تاکید کرد: مبلغان مردم را با آداب و تجوید قرآن آشنا کنند تا جوانان و نوجوانان بدانند که قرآن کریم نیز همانند دیگر اعمال، آدابی دارد که رعایت کردن آن نوعی زینت برای این کتاب آسمانی محسوب می‌ شود.

وی ابراز داشت: ماه مبارک رمضان از فرصت های مبارکی است که هر کس به اندازه ظرفیت وجودی خود می تواند از آن استفاده کند، غفلت انسان در این ماه سبب می شود تا فرصت استثنایی را از دست بدهد.

حجت الاسلام جوکار، با اشاره به ویژگی های منبر خوب، مخاطب شناسی و نیازسنجی مخاطب را بهترین هنر مبلغان دانست و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، کسی که بالای منبر می رود باید مخاطب خود را به خوبی بشناسد، هر موضوعی را در هر زمانی و در هر فضایی نمی شود گفت، جایگاه فکری، رده سنی، سطح تحصیلات مخاطب مهم است. 

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم، تشریح و تبیین سبک زندگی و فرهنگ اسلامی شامل عفاف و حجاب، بیان آداب و اخلاق اسلامی، صله رحم، همسایه داری، تحلیل سیاسی از اوضاع داخلی، منطقه ای، جهانی و بیداری اسلامی، تبیین شعار سال با موضوع اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل با مولفه های تعریف شده به وسیله مقام معظم رهبری را از جمله موضوعات سخنرانی مبلغان در ماه رمضان عنوان کرد./۸۵۱/۳۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات