۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۰۰۳۹۱
امام جمعه گتوند:

طرد کردن جوان از مسؤولیت خیانت به نظام اسلامی است

حجت الاسلام شاه آبادی با اشاره به اینکه امروزه رویکرد بی اعتمادی و طرد جوانان از مناصب و موقعیت ها را شاهد هستیم، گفت: بی اعتمادی به جوانان ساده انگاری و نادانی نسبت به عدم تأثیرگذاری جوان است حال آنکه آزادی خرمشهر نتیجه اعتماد امام و بزرگان نظام اسلامی به جوانان بود.
خرمشهر

حجت الاسلام علی پاپی زاده شاه آبادی، امام جمعه گتوند، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر ابراز داشت: ظرفیت نظام اسلامی نگاه به جوان به عنوان توان و نیروی محرک جامعه است و بهاء و ارزش قائل شدن به نسل جوان قطعا در پیشبرد اهداف انقلاب و جامعه اسلامی نقش به سزایی خواهد داشت.

امام جمعه گتوند با بیان اینکه فرماندهان جوان در آزادسازی خرمشهر نقش به سزایی داشتند، افزود: متأسفانه امروزه رویکرد بی اعتمادی و طرد جوان از موقعیت ها و مناصب حساس از سوی کسانی صورت می گیرد که در دوران جوانی شان معتمد قرار گفته و امروزه به عنوان صاحبان تجربه در مسندهای قدرت حضور داشته و اجازه نقش آفرینی به جوانان را نمی دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی گتوند ادامه داد: چنین افرادی با نگاه منفی و بی اعتمادی به جوانان و تازه کار و کم تجریه قلمداد کردن آنها، از ظرفیت و پتانسیل چنین جوانانی که در واقع همانا پتانسیل و ظرفیت نظام اسلامی است، استفاده نمی کنند و چنین نگاه و تفکری اگر خیانت نباشد در حقیقت سادگی و نادانی نسبت به عدم تأثیرگذاری جوان در انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام شاه آبادی با بیان اعتماد امام امت به جوانان و گماردن آنها در مناصب حساس نظام اسلامی عنوان داشت: امروزه جلوگیری از نقش آفرینی جوانان در تشکیل پایه ها و ارکان نظام اسلامی را شاهد هستیم و نسبت به چنین خطری باید توجه شود؛ چرا که رهبر معظم انقلاب در سخنانشان بها دادن به جوانان به ویژه جوانان انقلابی و مؤمن را خواستار هستند.

وی طرد جوانان انقلابی از مسؤولیت ها و عدم استفاده از ظرفیت هایشان را خیانت به انقلاب اسلامی و اهداف آن برشمرد.

امام جمعه گتوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عقب ماندگی های خرمشهر با گذر سال ها از پایان جنگ تحمیلی خاطرنشان ساخت: نگاهی امنیتی منفی به مرزنشینان در گذشته وجود داشت که مانع از توسعه و پیشرفت مناطق مرزی بود هر چند که بخشی از عقب ماندگی های خرمشهر نتیجه آسیب های وارده به منابع طبیعی و موقعیت های جغرافیایی اروندرود، خرمشهر و آبادان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی گتوند گفت: با هزینه ها و اعتباراتی می توان اروندرود، خرمشهر و آبادان را احیاء کرد و با احیاء بنادر و استفاده از توان جوانانشان توسعه چنین شهرهایی را پی گیریم و در کنار آن، نگاه منفی به عدم توسعه در مرزها نیز باید برداشته شود.

حجت الاسلام شاه آبادی بها دادن به زیرساخت های اقتصادی را بهترین راه توسعه خرمشهر و آبادان دانست و ابراز داشت: عدم توجه به زیرساخت ها و اشتغال در این شهرها، فقر و فلاکت کنونی را ادامه خواهد داد و بهترین راه توسعه شهرهای مرزی تعریف زیرساخت های اقتصادی و جذب سرمایه گذار است./۹۴۶۵/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات