۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۰۰۳۸۱
امام جمعه دامغان:

فتح خرمشهر تجلی قدرت الهی و روحیه انقلابی بود

امام جمعه دامغان گفت: در طول تاریخ پرفراز و نشیب و پرافتخار انقلاب اسلامی هرگاه وحدت زمینه حضور یکپارچه ملت غیور ایران بوده است، تجلی قدرت الهی حماسه‌های کم نظیری همچون آزادسازی خرمشهر خلق کرده است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و تجدید میثاق با شهدای این شهرستان که به همت سپاه ناحیه دامغان با حضور گسترده مسؤولان و مدیران، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی در محل گلزار شهدای فردوس رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: بزرگداشت سوم خرداد و حماسه‌های دفاع مقدس تجدید بیعت با ولایت و فرهنگ ایثار و شهادت است.

امام جمعه دامغان تقدیم 16 شهید مردم این شهرستان در عملیات آزادسازی خرمشهر قهرمان را سندی بر حماسه آفرینی مردم این دیار دانست و خاطر نشان کرد: 10000 رزمنده شهرستان دامغان در بیش از 32 عملیات دوران پرافتخار دفاع مقدس نقش آفرینی کردند، مردم این دیار بیش از 600 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند که 381 شهید در مناطق جنوب و 187 شهید در مناطق غرب و  43 نفر در پشت جبهه و 3نفر در عملیاتهای برون مرزی به شهادت رسیده اند.

وی حضور چشمگیر و بیش از 40 میلیون نفری ملت بزرگ ایران پای صندوق‌های رأی در انتخابات 29 اسفند را تفسیر روشن دیگری از حماسه آفرینی مردم با اتکا به وحدت و اتحاد، درک اهمیت حضور اقشار مختلف در حفظ و ارتقاء اقتدار و امنیت کشور و پایبندی به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان عزت و اقتدار امروز کشور و ملت بزرگ ایران را مدیون شهدا دانست و با اشاره به برگزاری این آیین در جوار قبور مطهر شهدا، گفت: شهید گواه بر اعمال، رفتار و زندگی ما و حاضر در در همه صحنه‌های دفاع از اسلام و ولایت است و به این دلیل است آنان را شهید می‌نامند.

توفیق رزمندگان اسلام در عملیات گسترده آزاد سازی خرمشهر به رغم تمهیدات و تجهیزات دشمن بعثی را نشانگر معجزه الهی عنوان و تصریح کرد: روزها مقاومت دلیرانه و سپس نقش بستن ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های فراوان بر تابلوی سرخ فام حماسه فتح خرمشهر، سوم خرداد را به نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی هشت ساله و نماد و الگوی مقاومت و پیروزی بدل کرده است./977/202/ب۱

ارسال نظرات