۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۰۰۳۷۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

سعادت بشر در سایه تمسک به قرآن و عترت است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه سعادت بشر در سایه تمسک به قرآن و عترت است، گفت: باید با بصیرت بخشی در جهت هدایت جامعه و رشد و ارتقای اخلاق گام برداشت.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در سومین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی به آیه ۴۴ سوره نحل اشاره و عنوان کرد: سه موضوع مهم در این آیه مطرح شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه نزول قرآن از مسائل مهم است، افزود: آنچه که برای هدایت، رشد و کمال بشر نیازمند بوده است، خداوند بر پیامبر نازل کرده است.

وی اظهار داشت: تبیین به معنای روشن کردن و آشکار نمودن است و پیامبر مسؤولیت آشکار کردن حقایق قرآن را برای مردم بر عهده داشت.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه تفسیر رفع مشکل از لفظی است که ابهام دارد و اما تبیین مسأله رفع ابهام نیست بلکه روشنگری است، یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) به عنوان اولین مفسر وظیفه داشت قرآن را تبیین و تفسیر کند.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه نیازمند بصیرت بخشی است، خاطرنشان کرد: بصیرت بخشی در سایه قرآن باید صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه مسائل قرآن دانشی غیر از قرآن خوانی است، ادامه داد: شاید عده ای قرآن بدانند ولی جاهل باشند که نمونه آن خوارج هستند.

وی تفکر و تدبر در قرآن را موضوع سوم در این آیه عنوان کرد و گفت: مردم باید در قرآن تدبر و تعمق داشته باشند، چراکه وجود مشکلاتی در جوامع اسلامی ناشی از ظاهر بینی این کشورها است که به ظاهر قرآن تمسک کردند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر اینکه قرآن نیاز به ترجمان دارد، افزود: در این راستا ما نیازمند کسانی هستیم که قرآن را وسیله زندگی و تکامل، نردبان رشد و کمال قرار دهند.

وی با بیان اینکه سعادت بشر در سایه تمسک به قرآن و عترت است، ادامه داد: قرآنی که ترجمان داشته و مبین باشد و با اهل بیت(ع) همراه باشد، نجات بخش جوامع بشری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان زنده شدن قرآن در جامعه را از برکات مهم انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای مهم انقلاب عنوان کرد و گفت: پس از انقلاب قرآن و فعالیت های قرآنی گسترش یافت.

صدور انقلاب اسلامی به صدور پیام قرآن است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با اشاره به اینکه استکبار با تمام توان به دنبال قرآن سوزی و قرآن هراسی است، افزود: امروز نیز انقلاب اسلامی ایران به دنبال نشر پیام قرآن در دنیا است، صدور انقلاب اسلامی به صدور پیام قرآن است و به همین دلیل است که دشمنان علیه قرآن شیطنت می کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبری چند ساعت پای تلاوت قرآن می نشیند و هر ساله چند نشست با فعالان عرصه قرآن دارد، خاطرنشان کرد: همین امر انگیزه قوی ایجاد کرده تا قرآن در جامعه زنده شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان از مسؤولیت های سنگین را دفاع از قرآن کریم عنوان کرد و گفت: دفاع عقیدتی و عملی باید شگل گیرد.

وی یادآور شد: در کشور فعالیتهای قرآنی فراوان شکل گرفته است و خوب نیز کار می کنند، یکی از بخش های موفق نظام فعالیت های قرآنی است که همه اتفاق نظر دارند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: نتیجه این فعالیتها تشکیل شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی در کشور است./9459/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات