۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۰۰۳۷۰
آیت الله نعیم آبادی:

ریشه بیشتر مشکلات اقتصادی ناشی از عدم پرداخت زکات است

رییس شورای زکات استان هرمزگان، ریشه بیشتر مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی را ناشی از عدم پرداخت زکات دانست و گفت: زکات در جهت رفع مشکلات فقرا، خدمات عمرانی و ابنیه مذهبی مصرف می شود.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در همایش زکات اهل سنت بندرعباس که در سالن همایش سرپرستی امور شعب بانک ملی برگزار شد با تاکید بر دوری از تجمل گرایی گفت: ریشه همه مشکلات اقتصادی، آسیب های اجتماعی، فقر، تنگدستی، به دلیل پرداخت نکردن زکات به عنوان واجب الهی است.

وی، رفع مشکلات فقرا، خدمات عمرانی و ابنیه مذهبی را موارد مصرف زکات عنوان کرد و افزود: زکات فراگیر است و در صورتی که به این وظیفه و تکلیف به خوبی عمل شود یک فقیر نیز در جامعه باقی نمی ماند. 

رییس شورای زکات استان هرمزگان با تاکید بر اینکه خداوند برای تامین نیاز مالی و اقتصادی جامعه و رفع مشکلات اقتصادی زکات را واجب کرد، تصریح کرد: تنگناهای جامعه به دلیل وجود برخی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی و عدم توجه به پرداخت کردن زکات است.

آیت الله نعیم آبادی ابراز داشت: مکلفان به زکات با پرداخت آن پل عبور به بهشت را برای خود آماده می کنند و هر کس زکات ندهد خود را از خداوند و نعمات دور می کند.

وی ضمن برشمردن آثار و برکات زکات ادامه داد: اهمیت زکات در این حد است که پذیرش نماز از سوی خداوند وابسته به ادای زکات است و قبولی سایر اعمال نیز به پذیرفته شدن نماز است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اذعان داشت: با تشویق و ترغیب مردم به پرداخت زکات جامعه ‌ای بدون دغدغه خواهیم داشت.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام صابر آذر بادگان دبیر نشست تخصصی زکات از راه اندازی کمیته زکات اهل سنت برای نخستین بار در هرمزگان خبرداد و گفت: با تشکیل این کمیته ضعف‌ ها و قوت های جمع آوری زکات جامعه اهل سنت در استان بررسی و زکات جامعه اهل سنت پس از ثبت، سازماندهی می ‌شود.

سپس معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور گفت: پارسال بیش از یک هزار و چهارصد میلیارد تومان کمک های مردمی در کشور جمع آوری شد که از این شمار ۴۰۴ میلیارد تومان صرف کمک به خانواده ایتام و فقرا شد.

علی محمد ذوالفقاری بیان داشت: از بین بردن موانع برای مشارکت های مردمی و توسعه فرهنگ انفاق و کم کردن سن خیران و مشارکت خیران کم سن و سال از مهمترین برنامه‌ های کمیته امداد کشور است./851/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات