۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۰۰۳۶۶
یادگار هشت سال دفاع مقدس:

سوم خرداد نماد مقاومت و مظهر شجاعت در ایران اسلامی است

یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: سوم خرداد در میان روزهاي خاص دفاع مقدس به طور ويژه مظهر و تجلي گاه دفاع، مقاومت و شجاعت است.
یادگار هشت سال دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، سوم خرداد نماد پیروزی و مقاومت در برابر دشمن است و این روز بزرگ یک حماسه ملی محسوب می شود.

سوم خرداد، یادآور دلاورمردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگی رزمندگان ارتش اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان خمینی کبیر (ره) است که فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

حاج ابراهیم نصیری  یادگار هشت سال دفاع مقدس رییس هیات ورزشهای جانبازان و معلولین استان مرکزی که خود یکی از سرداران هشت سال دفاع مقدس است و در کوله بار بیش از ده سال اسارت این مجاهد خسته گی ناپذیر تجربیات گرانسنگی ذخیره است.

یادگار هشت سال دفاع مقدس به مناسبت سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت: سوم خرداد در میان روزهاي خاص دفاع مقدس به طور ويژه مظهر و تجلي گاه دفاع، مقاومت و شجاعت است.

نصیری با تبریک 3خرداد سالروز آزاد سازي خرمشهر، عملیات بیت‌المقدس را عملياتي مهم و سرنوشت ساز عنوان كرد.

آزاده دفاع مقدس افزود: سوم خرداد يادآور رشادت و از خودگذشتگي زاهدان شب و رشيدان روز در طول هشت سال دفاع مقدس است که در برابر ارتش مسلح و يك ائتلاف نانوشته جهاني با اتكا بر ايمان و شجاعت توانستند قدرت پوشالي ر‍ژيم بعث را در هم بكوبند و از انقلاب دفاع كنند.

نصیری با اشاره به اينكه چندين سال از فتح پرشكوه خرمشهر گذشته است، گفت: اين فتح بزرگ مي‌تواند هم براي نسل فعلي و هم براي نسل آينده سرمشق مناسبي باشد.

یادگار هشت سال دفاع مقدس تاكيد كرد: سوم خرداد در میان روزهاي خاص دفاع مقدس به طور ويژه مظهر و تجلي گاه دفاع، مقاومت و شجاعت است كه هسته اصلي اين مقاومت مردمي در برابر تجاوز بيگانه در همان روزهاي ابتدايي جنگ 34 روزه در خرمشهر شكل گرفت.

رییس هیات ورزشهای جانبازان و معلولین استان مرکزی و یکی از ذخایر انقلاب اسلامی با اشاره به اينكه حماسه فتح خرمشهر يكي از صفحات زرين ايران است كه بايد به عنوان يك درس بزرگ سرلوحه ملت قرار گيرد، افزود: طرح ريزي و اجراي اين عمليات در اوضاع ملتهب داخلي و با توجه به  با ارزش بودن اين منطقه براي هر دو كشور بسيار سرنوشت ساز و تعيين كننده بود.

آزاده دفاع مقدس از اين فتح با عنوان بزرگترين برد سياسي و نظامي در سال دوم جنگ ياد كرد و گفت: نمايان شدن بلوغ و تكامل انديشه دفاعي سپاه و توانايي و قدرت نظامي در سطح ملي از مهم‌ترين دستاوردهاي اين جنگ بود.

وي آزاد شدن پنج هزار و 400 كيلومتر مربع از سرزمين‌هاي اشغالي، عقب نشيني دشمن به منظور اجتناب از تلفات بيشتر، غافلگير شدن دشمن در مكان و زمان و چيره شدن به بحران داخلي و تجاوز خارجي از ديگر دستاوردهاي اين جنگ برشمرد.

نصیری در ادامه بیان کرد: اینجانب سالروز این نصر عظیم الهی و روز مقاومت، ایثار و پیروزی ملت ایران را به خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران و به ویژه مقام معظم رهبری و دولتمردان تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیقات روز افزون همه ملت ایران را در مسیر پاسداشت این نقطه عطف از تاریخ انقلاب اسلامی ایران در سایه رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، از درگاه خداوند سبحان مسالت دارم.

به گزارش رسا، عملیات بیت المقدس در 10 اردیبهشت سال 1361 با هدف آزادسازی خرمشهر، پادگان حمیدیه، جفیر، هویزه، حسینیه و بخش‌های دیگری از میهن اسلامی در سه مرحله انجام شد و چهارمین و آخرین مرحله این عملیات و در سوم خرداد همان سال خرمشهر پس از 576 روز اشغال آزاد شد./842/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات