۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۰۰۳۵۱
امام جمعه اردبیل:

بصیرت و روح حماسی ملت ایران رمز آزادی خرمشهر بود

امام جمعه اردبیل، بصیرت و روح حماسی ملت ایران را رمز آزادی خرمشهر دانست و گفت: آزادی خرمشهر یک دستاورد بسیار بزرگ در تاریخ ملت ایران بود که برای همیشه از یاد نخواهد رفت.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، پیش از ظهر امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در اردبیل با اشاره به اینکه آزادی خرمشهر، مقاومت و ایثار و گذشت رزمندگان اسلام را نشان داد، خاطرنشان کرد: این یک دستاورد بسیار بزرگ در تاریخ ملت ایران بود که برای همیشه از یاد نخواهد رفت.

وی افزود: شهامت، بصیرت و روح حماسی رمز آزادی خرمشهر بود و با وحدت و همدلی ملت و نیروهای مسلح خرمشهر از دست رژیم بعثی عراق آزاد شد.

آیت الله عاملی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، تصریح کرد: امنیت و اقتدار کنونی کشور در سایه خون شهدای والامقام رقم رخوده و باید فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز به ویژه جوانان انتقال یابد.

امام جمعه اردبیل، نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، نیروهای انتطامی و نظامی، مرزبابی و بسیجیان را سرمایه‌ای بزرگ برای ملت ایران دانست و بیان کرد: در سایه اقتدار نیروهای مسلح هم اکنون دشمنان و استکبار جهانی قدرت تجاوز به کشور را ندارند و ما به داشتن نیروهای مسلح با اقتدار افتخار می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: دشمنان و استکبار جهانی با توطئه‌ها و نقشه‌های مختلف در صدد ورود به خاورمیانه و به ویژه کشورهای اسلامی هستند که با هوشیاری مسلمانان بی‌شک نقشه‌های دشمنان به یاس و ناامیدی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه مزدوران آمریکا هم اکنون در عربستان برای دستیابی به منافع خود جمع شده‌اند، اظهار کرد: آمریکا کشوری غیرقابل اعتماد بوده و هم اکنون نیز با ترفندهای مختلف در صدد ورود به خاورمیانه است که نیاز است ملت‌های مسلمان هوشیاری لازم را داشته باشند.

امام جمعه اردبیل افزود: نباید به کشور آمریکا اعتماد کنیم چرا که اگر عقب برگردیم بی‌شک آنها ترفندهای مختلفی را طراحی می‌کنند که باید با مقاومت و بصیرت و ولایتداری نقشه‌های دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کنیم./202/937/ب1

ارسال نظرات