۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۰۰۳۳۹
آیت الله صفایی بوشهری:

ضربات فرهنگی دشمن در کشور نتیجه دوری از فرهنگ قرآن است

آیت الله صفایی بوشهری یکی از مهمترین ضربات فرهنگی در کشور را ناشی از دوری از قرآن دانست و گفت: نیاز است در امر فعالیت های قرآنی کارهای یبیشتری صورت گیرد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماينده ولي فقيه در بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای ستاد مرتلین قرآن کریم در استان بوشهر با اشاره به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، اساس این ماه را در معنای عربی ذوب شدن برای بالا رفتن عیار انسان عنوان کرد و گفت: ماه مبارک رمضان اوج تجلی رحمت خداوند است که انسان اگر در زندگی گذشته خود دچار ناخالصی بوده، با این ضیافت الهی ناخالصی ها را در خود پاک می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: در ماه مبارک رمضان مهمترین عمل مذاکره علم است و خداوند در این ماه انسان را 30 روز آسمانی می کند که 11 ماه آسمانی باقی بماند.

وی ماه مبارک رمضان را ماه معماری شخصیت انسان توصیف کرد و بیان داشت: ماه رمضان و شب قدر آنقدر مهم است که خداوند در این ماه و شب قرآن را نازل کرده است.

آیت الله صفایی بوشهری ارزش انسان را در هدایت های تشریعی خداوند دانست و گفت: اگر قرآن نبود انسان به صورت تکوینی زندگی می کرد؛ قرآن آمده تا انسان را از تمامی ظلمت ها نجات دهد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تلاش های ارزنده ستاد مرتلین قرآن در استان بوشهر یکی از بزرگترین کارهای این ستاد را پیوند آسمان به مردم از طریق قرآن عنوان کرد و بیان داشت: هدف از نزول قرآن برای انسان تنها خواندن آن نیست بلکه خواندن قرآن مقدمه عمل است و انسان با عمل به قرآن درون خود را تقویت و دانش قرآن در وجودش قرار می گیرد.

وی به تاثیرگذاری قرآن در زندگی مردم پرداخت و گفت: این تاثیرگذاری به گونه ای است که انسان ها زندگیشان بر اساس چارچوب محکمی بنا می شود و کسی نمی تواند آن را نقض کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار توجه ویژه به جوانان و جذب آنها در راه قرآن شد و افزود: این تدبر و ایمان و عمل به قرآن را باید در جامعه تزریق کنیم تا مردم به سمت عمل به قرآن هدایت شوند.

وی ادامه داد: مملکت ما یک مملکتی انقلابی و اساس آن قرآن است بنابراین حفاظت از قرآن در آن لازم است؛ بوشهر استانی با جمعیت جوان است و  500 هزار نفر از طریق صدا و سیما برنامه ترتیل خوانی قران کریم را دنبال می کنند به همین جهت نیاز است بر اساس تبلیغات میدانی و فضای مجازی روی جوانان کار شود.

آیت الله صفایی بوشهری یکی از مهمترین ضربات فرهنگی در کشور را ناشی از دوری از قرآن دانست و گفت: نیاز است در امر فعالیت های قرآنی کارهای یبیشتری صورت گیرد./202/833/ب1

ارسال نظرات