۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۵۰۰۳۳۴

راه اندازی کارگاه مکالمه زبان عربی در مدرسه المهدی اهواز

معاون پژوهش حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز با اشاره به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب درباره اهتمام حوزه ها به زبان عربی از برگزاری کارگاه مکالمه زبان عربی در این مدرسه خبر داد.
دوره تربیت استاد زبان عربی

حجت الاسلام ورناصری، معاون پژوهش حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت یادگیری و اهتمام بیشتر مدارس علمیه به زبان عربی اظهار داشت: در این باره کارگاه مکالمه عربی را برای همه طلبه ها راه اندازی کردیم تا از این طریق با عربی فصیح و تکلم با آن آشنایی پیدا کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز با بیان اینکه مجلات، روزنامه ها و کتاب های عربی فصیح را در اختیار طلبه ها قرار می دهیم، عنوان داشت: کارگاه مکالمه زبان عربی فصیح از دو ماه پیش راه اندازی شد و ان شاء الله در سال های آینده با قوت بیشتری پیگیری خواهد شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه کارگاه مکالمه عربی فصیح هر هفته دو جلسه «روزهای یک شنبه و چهارشنبه» و به مدت یک ساعت برای طلبه ها برگزار می شود، خاطرنشان ساخت: در این باره برای طلبه های عرب زبان و فارس زبان کلاس های جداگانه برگزار کردیم که به تبع آن طلبه های عرب ما با توجه به اینکه زبان مادری شان عربی است؛ سطح بالاتری از آموزش را برای آنها در نظر گرفته ایم.

حجت الاسلام ورناصری با بیان اینکه به طلبه ها پس از گذراندن چند ترم از کارگاه گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد، اظهار داشت: با درج معادل عربی همه وسایل حوزه به ویژه موارد مورد نیاز و ضروری طلبه ها تلاش به یادگیری سریعتر و بهتر زبان عربی کردیم؛ همچنین در سال آینده روزانه یک ساعت آموزش زبان عربی خواهیم داشت که در آن طلبه ها را موظف به صحبت به عربی فصیح خواهیم کرد.

وی تأکید آیت الله موسوی جزایری بر نوشتن مقالات به زبان عربی و مکالمه عربی، همچنین نیاز منطقه ای، مخاطب شناسی و تبلیغ به زبان عربی با توجه به عرب بودن ساکنان منطقه زرگان را از دلایل راه اندازی کارگاه مکالمه بیان کرد و افزود: از آنجا که زبان عربی، زبان رسمی حوزه علمیه است تلاش کردیم تا طلبه ها با سبک نوشتن مقاله ها به زبان عربی آشنا شوند.

معاون پژوهش حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز گفت: برای کارگاه آموزشی، کتاب آموزش زبان عربی «صدی الحیاه» تهیه و در اختیار طلبه ها قرار گرفت./303/9456/ب1

ارسال نظرات