۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۰۰۳۰۲
استاد درس خارج حوزه علمیه:

تقوا ثمره و میوه روزه داری است

استاد درس خارج حوزه علمیه تقوا را ثمره و میوه روزه داری دانست و توجه به مسیر کمال و حرکت در جهت تعالی را از دستاوردهای ماه رمضان برشمرد.
حجت الاسلام عبدالجواد ابراهیمی فر

حجت الاسلام عبدالجواد ابراهیمی فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره ویژگی های ماه میهمانی خدا عنوان کرد: فضایل این ماه مبارک که از آن به عنوان ماه میهمانی خدا یاد می شود، به طور مفصل در قرآن و در سوره بقره اشاره شده است.

وی افزود: مهم‌ترین مسأله در این ماه، فضای معنوی حاکم بر آن است که این فضا اهدایی خداوند متعال است که دارای ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: یکی از ویژگی های این ماه، ارزشمندی اعمال در آن است که موجب تقرب بیشتر به درگاه خداوند می شود به طوری که خواندن هر آیه قرآن در آن معادل ختم قرآن است و همچنین کارهای عادی انسان مانند خوابیدن، نفس کشیدن و استراحت کردن شخص روزه دار نیز عبادت محسوب می شود.

وی اضافه کرد: وجود شب قدر در این ماه نیز زمینه خوبی را برای انسان فراهم کرده تا بتواند گذشته خود را جبران کرده و مقدرات آینده خود را رقم بزند.

حجت الاسلام ابراهیمی فر توجه به مسیر کمال را از ویژگی های شخص روزه دار دانست و خاطرنشان کرد: در این ماه مبارک، انسان با تمام حقارت خود به میهمانی خدا می رود و به موجودی با کرامت تبدیل می شود و چنین کسی هدف کمالی خود را پیدا کرده و از پرداختن به حواشی و تعلقات دنیایی دور می شود.

وی تأکید کرد: این میهمانی بزرگ سبب می شود تا انسان با جاذبه های فراوان و تعلقات متنوع دنیایی منحرف نشود و در مسیر این هدف بزرگ که تعالی و کمال است گام بردارد و در این میهمانی بزرگ حضور یابد.

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: روزه موجب می شود تا انسان تقوای الهی پیدا کند و ثمره و میوه این ضیافت که تقوا است در دسترس انسان قرار گیرد که این موضوع با دو جریان پاک و زلال ایجاد می شود که یکی انجام واجبات و مستحبات و دیگری ترک محرمات و مکروهات است.

حجت الاسلام ابراهیمی فر ابراز کرد: نتیجه تقرب به خداوند که در این ماه حاصل می شود، نوری است که خداوند در وجود انسان قرار می دهد و انسان در ظرف مکانی و زمانی مقدس و معنوی این ماه فرصت می یابد که ریشه های تقوا را در وجود خود مستحکم کند.

وی اظهار کرد: با حضور در این ظرف زمانی و مکانی مقدس و توجه به آیات قرآن و دعاهای وارده در این ماه، انسان لحظه به لحظه در مسیر نورانیت و کمال گام بر می دارد و به مقصد نهایی خود که قرب الهی است نزدیک می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم کارهایی که در این ماه انجام می شود موجب رضایت و خشنودی خداوند و امام زمان(عج) که صاحب اصلی این ایام است بشود./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات