۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۰۰۲۹۹
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

برکت، رحمت و مغفرت سه ویژگی برجسته ماه رمضان

استاد حوزه علمیه قم برکت، رحمت و مغفرت را سه ویژگی برجسته ماه مبارک رمضان عنوان و بر لزوم بهره گیری از این ماه برای دستیابی به تقوای الهی تأکید کرد.
ماه رمضان

حجت الاسلام سیدمحمدرضا حسینی اختیارآبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان عنوان کرد: خداوند در آیه 196 سوره بقره به فضایل روزه و ماه مبارک رمضان اشاره دقیقی داشته است و به تفصیل در این باره سخن گفته است.

وی افزود: خداوند در این ماه از بندگانش برای عبودیت دعوت کرده است و با این دعوت در واقع بر آنها منت نهاده و برکات و رحمت خود را بر آنها سرازیر می کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: خداوند در پایان این آیات، تقوا و پاکی را نتیجه و ثمره روزه داری عنوان کرده است و تأکید می کند که روزه را همانگونه که بر مؤمنان پیش از شما واجب کرده بودیم بر شما نیز واجب کردیم برای اینکه پاکی و تقوا را پیشه خود سازید.

وی اضافه کرد: خداوند در دنباله این آیات علت روزه گرفتن را رهایی از مشکلات و مصائب و برون رفت از گرفتاری ها بیان می کند و می گوید که ای مؤمنان من شما را با صبر و نماز یاری می کنم که برخی از مفسرین صبر را به عنوان روزه معنا کرده اند.

حجت الاسلام حسینی نزول قرآن در ماه رمضان را از فضایل این ماه برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های برجسته این ماه، نزول قرآن در آن است و از این ماه به عنوان بهار قرآن نام برده شده که این موضوع اهمیت درک این ماه را دوچندان می کند.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) در خطبه شعبانیه مردم را به پیشوازی و استقبال از ماه مبارک رمضان دعوت کردند و تأکید داشتند که همه ماه ها ماه خداست اما ماه رمضان به صورت ویژه ماه میهمانی خدا است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تأکید کرد: سه خصوصیت مهم برای این ماه مبارک بیان شده است که برکت، رحمت و مغفرت الهی این سه ویژگی برجسته هستند که بیش از 20 مورد از فضایل مختص ماه رمضان در خطبه شعبانیه بیان شده است که نیازمند توجه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهره گیری از این ماه مبارک موجب ورود انسان به سرزمین تقوا می شود و نتیجه آن برکت، رحمت و مغفرتی است که از جانب خداوند بر انسان ها نازل می شود./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات