۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۵۰۰۲۹۸
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

مبلغان از فرصت تبلیغی ماه رمضان نهایت استفاده را ببرند

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با اشاره به فرصت تبلغی ماه مبارک رمضان، گفت: طلاب و ورحانیان از فرصت این ماه که مردم را پای منابر جمع می کند، استفاده کنند و ترویج و تبیین معارف الهی را مورد توجه قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به ظرفیت عظیم ماه مبارک رمضان برای تبلیغ دین و تربیت نفوس انسانی، اظهار داشت: فرصت‌های معنوی ماه مبارک رمضان برای تهذیب نفس و تربیت اخلاقی باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه رمضان این فرصت را فراهم می کند تا انسان در سایه روزه داری و مبارزه با نفس اماره به طهارت دست یابد، ابراز داشت: رمضان فرصت تمرین فضائل اخلاقی و رفع رذائل است تا ره آورد آن در طول سال معنویت و اخلاص را برای انسان به ارمغان آورد.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: در این ماه در کنار پرهیز از مبطلات 9 گانه روزه لازم است انسان با دوری از معاصی، گوش و چشم و زبان خود را حفظ کند تا به عمق فلسفه روزه داری یعنی تحکیم اخلاص و معنویت دست پیدا کند و به مقام قرب الهی راه یابد.

وی با بیان اینکه نباید از لحظات ماهی که نزد خدا، بهترین ماه‌ها است و روزهایش بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌ها است، غفلت کرد، بیان داشت: آن کسی است که در این ماه بزرگ، از آمرزش خدا بی بهره شود طبق بیان نبی مکرم اسلام(ص) شقی و بدبخت است.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با اشاره به فرصت تبلغی ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: طلاب و ورحانیان از فرصت این ماه که مردم را پای منابر جمع می کند، استفاده کرده و ترویج و تبیین معارف الهی را مورد توجه قرار دهند، مبلغان دینی در منابر مردم را به معنویت و اخلاق توصیه کنید و بهره گیری از لحظات این ماه را یادآور باشند.

وی با بیان اینکه نباید تبلیغ دین و معارف الهی طلاب و روحانیان را از فرصت های معنوی برای خودسازی غافل کند، ادامه داد: ماه رمضان ماه رحمت، برکت و آمرزش گناهان است، بنابراین باید از برکات این ماه مانند انس با قرآن و شب زنده داری بهترین بهره را برد.

امام جمعه جلفا در پایان تصریح کرد: تلاوت قرآن و خواندن دعاهای وارد شده برای بهره‌برداری از ماه مبارک رمضان، لازم است مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم هر چه بیشتر از این ماه بهره مند شویم./854/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات