۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۰۰۲۹۷
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

تقویت معنویت در جامعه مهم‌ترین وظیفه تبلیغی در ماه رمضان

استاد حوزه علمیه تقویت معنویت در جامعه را از مهم‌ترین وظایف مبلغان در ماه رمضان دانست و ترویج سبک زندگی اسلامی را از وظایف تبلیغی در این ایام برشمرد.
ماه رمضان

حجت الاسلام جواد عرب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ در ماه رمضان عنوان کرد: ماه رمضان به عنوان ماه میهمانی خدا برکات و آثار فراوانی به دنبال دارد که رحمت، مغفرت و آمرزش از نتایج این ماه است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که به عنوان دستاورد این ماه پر برکت از آن یاد می شود، تقوا است و این موضوع، اهمیت توجه و درک این ماه مبارک را بیش از پیش می کند و باید مردم با استفاده از برکات این ماه، به تقوا که حاصل روزه داری است دست یابند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: یکی از فعالیت های مهم این ماه، تبلیغ و استفاده از فرصت این ماه برای بهره گیری از منبر و سخنرانی ها در جهت ترویج و تبیین معارف دینی است.

وی توجه به اقتضائات ماه رمضان را از الزامات تبلیغ در این ماه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که مبلغان باید در نظر داشته باشند، توجه به برکات و نتایج روزه داری است که تقوا به عنوان مهم‌ترین دستاورد این ماه مورد تأکید قرآن و روایات است و همین موضوع باید در دستور کار تبلیغ قرار گیرد و خطبه متقین بهترین منبع برای تبیین موضوع تقوا و ویژگی های آن است.

حجت الاسلام عرب تأکید کرد: سفارش به انس با نهج البلاغه به عنوان یک منبع غنی معرفتی از دیگر موضوعاتی است که سبب ایجاد تحول در مخاطبین می شود و همچنین باید به این نکته توجه کرد که خود مبلغ باید اولین نفر در اجرای مسائل دینی باشد و حالت خوف و رجا در او وجود داشته باشد و خود را در محکمه ببیند و حاکم و قاضی امور دیگران نداند.

وی اضافه کرد: توجه به موضوعات مربوط به جوانها و رفاقت با آنها و نیز تأکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی از موضوعات مهمی است که می تواند در منبرها مورد اشاره قرار گیرد و تأثیر کلام مبلغ را بیشتر کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مهم ترین موضوع در ماه مبارک رمضان بحث تحول روحی است که این موضوع ابتدا باید در مبلغ ایجاد شود تا از این طریق بتواند اثر مناسب را بر مخاطب داشته باشد.

حجت الاسلام عرب ابراز کرد: توجه به وحدت در جامعه یکی دیگر از موضوعات مهم است که باید بر آن تمرکز شود و اگر مبلغ دارای توحید به معنای واقعی باشد، هیچگاه موجب تفرق و اختلاف در جامعه نمی شود.

وی اظهار کرد: پرداختن به موضوعات اخلاقی، ارتباط فرزند و والدین و مسائل خانوادگی نیز از موضوعات مهمی است که می تواند هدف تبلیغ قرار بگیرد.

حجت الاسلام عرب در پایان خاطرنشان کرد: در این ایام باید سعی شود تا بعد معنوی مردم تقویت شود و در این میان بحث های اجتماعی به ویژه در حوزه خانواده که یکی از معضلات امروز جامعه است از منظر دین مورد بحث قرار گیرد تا ان شاءالله در پایان این ماه مبارک شاهد کاهش مشکلات اجتماعی باشیم./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات