۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۵۰۰۲۹۶
حجت الاسلام عبداللهی:

پوشیدن لباس تقوا نتیجه روزه داری است

استاد حوزه و دانشگاه ماه مبارک رمضان را مهم‌ترین فرصت برای پاکسازی انسان از گناه و تعلقات دنیایی دانست و از دستیابی به تقوای الهی به عنوان نتیجه روزه داری نام برد.
حجت الاسلام عبداللهی

حجت الاسلام عبدالجواد عبداللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت درک ماه مبارک رمضان عنوان کرد: لطف خداوند به انسان سبب شده است تا اصل خلقت بشر از سرچشمه وجودی ذات باری تعالی به وجود بیاید و خمیرمایه وجود انسان را عبودیت و انسانیت تشکیل دهد.

وی افزود: حقیقتی که خداوند در زمان خلقت به آن اشاره کرد و جانشین و همانند خود در کمالات را به وجود آورد، در واقع اشاره به حقیقت روحی انسان دارد که هدف نهایی آن متخلق شدن به اخلاق الهی است که در نهایت موجب پرواز به سوی خداوند متعال می شود.

امام جمعه سپاهان شهر تصریح کرد: گاهی در زندگی مادی، جذبه های دنیایی باعث می شود تا انسان از مسیر اصلی کمال و تعالی دور شود و خداوند به این دلیل و به علت لطف خود به انسان و برای اینکه چراغ یاد خود را در قلب انسان روشن نگه دارد، عبادت را وسیله ای برای این موضوع قرار داده است.

حجت الاسلام عبداللهی اضافه کرد: خداوند زمان هایی را برای تنبه انسان و جدا شدن از تعلقات و وابستگی های دنیایی قرار داده است که از جمله این زمان ها، میهمانی خدا در ماه رمضان است.

وی با بیان برخی فضایل و ویژگی های ماه رمضان خاطرنشان کرد: در این ماه سفره معنوی پهن شده است و این ایام رحمت واسعه خداوند بر این قرار گرفته است که برکات خود را بر انسان ها نازل کند و بندگان را به مسیر واقعی کمال و تعالی برساند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: همانگونه که پیامبر اسلام(ص) فرمودند؛ این ماه مبارک، ماه میهمانی خداست و در این میهمانی برکت و رحمت قرار داده شده و وسیله غفران و آمرزش انسان فراهم شده است.

حجت الاسلام عبداللهی تأکید کرد: هرقدر که میزبان کریم باشد، پذیرایی کریمانه تر است و این میزبان می خواهد تمام هستی خود را برای میزبان قرار دهد و باید انسان از این فرصت به بهترین نحو استفاده کند.

وی در ادامه ابراز کرد: در این ماه وسیله رشد و بازگشت انسان به مسیر تعالی و کمال فراهم شده است و روزه وسیله ای برای پاکسازی انسان از تعلقات و گناهان است و در نهایت سبب می شود تا انسان لباس تقوا به تن کند.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: در واقع روزه هم وسیله ای برای پاکسازی از گناه و تعلقات مادی است و هم وسیله ای برای کمال انسان و تقوا محسوب می شود./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات