۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۰۰۲۹۵

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری دوره امام شناسی برای پرسنل آموزش و پرورش خوزستان، برگزاری آیین بزرگداشت شهیدان مدافع حرم کردونی و اسکندری در معراج شهدای اهواز، عمامه گذاری ۱۰ طلبه مدرسه المهدی اهواز در سال تحصیلی جدید و برگزاری اختتامیه مسابقات قرآن صنایع پتروشیمی بندرماهشهر چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دومین نشست استانی ستاد ارتحال امام خمینی(ره) خوزستان با غیبت تعداد زیادی از اعضا در استانداری خوزستان برگزار شد، در این نشست سرهنگ عبدالرضا حاجتی، معاون اجرایی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، با بیان اینکه دستگاهی و بخشنامه ای عمل کردن درباره برنامه‌ های بزرگداشت ایام 14 و 15 خرداد بدون نتیجه است، گفت: برخورد دستگاهی و بخشنامه ای عدم استقبال مردم را به همراه دارد؛ از این رو باید با دل وارد شد و بُعد فرهنگی برنامه ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد که در این باره اداره ارشاد و سازمان تبلیغات نقش بارزتری دارند.

معاون اجرایی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان در رابطه با برنامه های بزرگداشت روزهای 14 و 15 خردادماه اظهار داشت: با توجه به نزدیکی خوزستان به خلیج ‌فارس پیشنهاد می‌شود که در حوزه زبان عربی برنامه هایی در راستای امام‌ شناسی و تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) با دعوت از یک سخنران باتجربه مدنظر قرار گیرد.

همچنین محمد صادق کریمی ‌کیا، سرپرست امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه گذر زمان ویژگی‌ های نهفته امام را بیشتر ظاهر می کند، عنوان داشت: امام خمینی(ره) گفتمان جدیدی را در جهان آغاز کرد که سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد؛ از این رو متفکران غربی همچون میشل فوکو همه حوزه‌ های مقاومت را برگرفته از اندیشه امام بیان کرد.

سرپرست امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه مصداق اندیشه امام را امروزه در حوزه مقاومت شاهد هستیم، گفت: در خاورمیانه ملتهب تفکرات امام خمینی(ره) جایگاه خود را یافته است از جمله آنها حضور در پای صندوق های رأی بود که جهانیان عدم قهر ملت با صندوق‌ های رأی را مشاهده کردند و چنین حضوری نشان دهنده بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت و ابزار دموکراسی موجود در کشور است.

این مقام مسؤول با اشاره به ضرورت مردمی بودن مراسم سالگرد ارتحال امام اظهار داشت: چنین برنامه هایی نباید دولتی شوند؛ چرا که جایگاه امام در نزد مردم شناخته شده و به آنها تعلق دارد و وظیفه ما فراهم سازی زمینه مشارکت و حضور مردم در سالگرد ارتحال است.

در ادامه نیز سیده فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اینکه در آرمان‌ های امام راحل نقش زنان و اهمیت حضور آنها در عرصه ‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: سخنرانان برنامه ‌های بزرگداشت روزهای 14 و 15 خردادماه، در جریان سخنرانی خود نقش زنان از دیدگاه امام(ره) را در حد 10 دقیقه بازگو کنند.

مهدی رفیعی، معاون پرورشی اداره‌ آموزش و پرورش خوزستان، به عنوان دیگر عضو ستاد ارتحال امام با بیان ضرورت بازشناسی و ترویج اندیشه ها و فرهنگ امام برای نسل جوان به ویژه دانش آموزان خاطرنشان ساخت: باید با مردمی نگه داشتن چنین مناسبت هایی و دعوت از هیأت امنای مساجد و اصناف؛ سخنرانانی را دعوت کنیم که در بیان مطالب جذابیت داشته و شور و شوق مضاعفی را در مخاطبان ایجاد کنند.

معاون پرورشی اداره‌ آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان ساخت: اداره‌ آموزش و پرورش خوزستان به مناسبت سالگرد ارتحال امام، دوره امام شناسی را برای همه پرسنل آموزش و پرورش برگزار خواهد کرد.

همچنین سایر اعضای حاضر نیز به ارائه برنامه ها و ایده های خود پرداختند و در پایان مقرر شد که مراسم سالگرد ارتحال امام از ساعت 18 تا 20 در مصلای اهواز و بزرگداشت قیام 15 خرداد در همان ساعت و در حسینیه ثارالله اهواز برگزار می شود.

آیین بزرگداشت شهیدان مدافع حرم کردونی و اسکندری در معراج شهدای اهواز برگزار می شود

مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم شهیدان عباس کردونی و محمود اسکندری با حضور اقشار مختلف مردم اهواز و خانواده های شهدای مدافع حرم در پادگان شهید محمودوند «معراج شهدای اهواز» برگزار می شود.

در این مراسم که در راستای بزرگداشت شهیدان مدافع حرم« عباس کردونی و محمود اسکندری» و مربیان بسیجی آموزش نظامی، 3 خردادماه پس از نماز مغرب و عشاء در اهواز برگزار می شود؛ سردار سید مرتضی میریان، رئیس اداره عملیات زمینی ستاد کل نیروهای مسلح به سخنرانی می پردازد.

این آیین به همت گردان های فاتحین خوزستان و سپاه ولیعصر(عج) خوزستان برگزار می شود و در آن مهدی سلحشور به مداحی درباره شهیدان مدافع حرم خواهد پرداخت.

گفتنی است، شهیدان عباس کردونی و محمود اسکندری در جریان آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا از لوث تروریست های داعشی شربت شهادت را در بهمن ماه سال 94 نوشیدند.

عمامه گذاری 10 طلبه مدرسه المهدی اهواز در سال تحصیلی جدید

حجت الاسلام محمد جنامی، معاون تهذیب حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز با اشاره به برگزاری سلسله نشست های بصیرتی ـ سیاسی ابرازداشت: در این نشست ها دعوت مردم به انتخابات، روشنگری درباره انتخاب اصلح، راهکارهای تبلیغی برای حضور حداکثری صورت گرفت و در کنار آن کلیپ های روشنگرانه ای همچون فروشنده در معرض دید طلبه ها قرار گرفت.

معاون تهذیب حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز با بیان اینکه رونامه دیواری با نام جهاد کبیر از سوی طلبه ها تهیه و در تابلوی اعلانات مدرسه نصب گردید، عنوان داشت: در این روزنامه بیانات به روز رهبر معظم انقلاب و اخبار سیاسی جهان منعکس شد.

این مقام مسؤول با اشاره به مباحث معنوی اظهار داشت: فلش کارت هایی برای اعمال ماه های رجب، شعبان و رمضان، نماز شب و اعمال آن و فصیلت آن از زبان علما را نقل کردیم و همچنین بنرهایی با محتوای نماز شب در سطح مدرسه نصب کردیم.

حجت الاسلام جنامی با بیان برگزاری کلاس های ثابت اخلاق و حضور اساتید مختلف بومی و غیربومی برای تدریس عنوان داشت: کلاس های مشاوره فردی با حضور حجت الاسلام حصاری از اساتید اعزامی قم در مدرسه و در پایان کلاس های اخلاق برگزار می شود.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای اردوی مشهدمقدس ابراز داشت: این اردو در سال آینده تحصیلی برگزار می شود و در کنار آن تعمیم 8 تا 10 طلبه پایه ششم را در سال آینده و روز عید غدیر خواهیم داشت.

برگزاری اختتامیه مسابقات قرآن صنایع پتروشیمی بندرماهشهر

مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات قرآن، اذان، نهج‌البلاغه، مهدویت و نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی وحدت مساجد و حسینیه‌ های صنایع پتروشیمی یک خردادماه در فرهنگسرای باقرالعلوم(ع) شهرک بعثت بندرماهشهر برگزار شد.

تلاوت مجلسی سعید عساکره نخبه قرآنی شهرستان، اجرای گروه تواشیح منتظران المهدی(عج) و سخنرانی حجت الاسلام حائری رئیس ستاد اقامه نماز شرکت ملی صنایع پتروشیمی از جمله برنامه‌ های این رویداد قرآنی بود که با حضور سید مهدی حائری زاده مشاور معاون وزیر و رئیس ستاد اقامه نماز شرکت ملی صنایع پتروشیمی، امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، رییس اداره تبلیغات اسلامی، مدیران و رؤسای روابط عمومی و رابطین قرآنی در شرکت‌ های منطقه و برگزیدگان همراه بود.

یادآور می ‌شود، مسابقات قرآن، اذان، نهج ‌البلاغه و مهدویت ویژه کارکنان و همسران کارکنان صنایع پتروشیمی منطقه ماهشهر ۱ اسفند سال ۹۵ برگزار شد. بیش از ۲۸۰ نفر از ۱۷ شرکت پتروشیمی در این مسابقات که مسجد امیرالمومنین(ع) و فرهنگسرای باقرالعلوم شهرک بعثت برگزار شد، حضور داشتند./303/9456/ب1

ارسال نظرات