۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۵۰۰۲۸۳
روحانی اهل تسنن لبنان:

جنایت امروز در بحرین بر ورشکستگی آل خلیفه دلالت دارد

امام جمعه مسجد الغفران صیدای لبنان تأکید کرد که جنایت امروز در بحرین بر ورشکستگی آل خلیفه دلالت دارد.
شیخ حسام العیلانی از روحانیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسام العیلانی امام جماعت مسجد الغفران صیدای لبنان، یورش نیروهای آل خلیفه به منزل رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرد و افزود: این اقدام وحشیانه و خطرناک به معنای خدمت به داعش و افراطی گری است و شکاف میان فرزندان یک ملت و دین را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: این مساله نشان دهنده ورشکستگی سیاسی مقامات آل خلیفه است که به جای حل بحران بر اساس گفت وگو به بحران آفرینی می پردازند.

این روحانی اهل تسنن همچنین انفجار تروریستی در منچستر انگلیس را محکوم کرد و اظهار داشت که این اقدام بزدلانه بر تروریستی بودن داعش دلالت دارد و اعراب و مسلمانان باید به این واقعیت تن دهند.

جبهه العمل اسلامی لبنان نیز نسبت به رخدادهای روز سه شنبه در بحرین ابراز تأسف کرد و ادامه داد: آل خلیفه از سیاست سرکوبگرانه خطرناک می کند و اقداماتی که نیروهای امنیتی علیه شیخ عیسی قاسم که از جایگاه دینی و ملی بزرگی برخوردار است، انجام دادند مایه تاسف به شمار می آید.

این جبهه تأکید کرد: بازگشت توازن به منطقه و ایستادگی در برابر این انحراف سیاسی از اهمیت فراوانی برخوردار است و این مساله با متوجه شدن امت به سوی دشمن صهیونیستی محقق می شود. مسلمانان باید بدانند که رژیم صهیونیستی دشمن اصلی آنهاست.

العمل اسلامی لبنان نظام سعودی و آمریکایی را مسؤول حوادث منطقه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: نشست ریاض تنها توطئه و فتنه مذهبی و طایفه ای و  ایستادگی در برابر مقاومت را به همراه دارد؛ مقاومتی که در حال کسب پیروزی های مستمر در عراق و سوریه و یمن بوده و خشم و غضب آمریکا و اسرائیل را به همراه داشته است./980/ب902/د

ارسال نظرات