۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۵۰۰۲۷۹

تشریح برنامه های صدا و سیمای مرکز کرمان در ماه مبارک رمضان

مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان کرمان برنامه های این مرکز را در ماه مبارک رمضان اعلام کرد و از آیین جمع خوانی قرآن کریم با شکوه هرچه تمام خبر داد.
قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، احمد علیرمضانی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان با موضوع اعلام برنامه های ماه مبارک رمضان، ابتدا مشارکت بیش از 73 درصدی مردم استان در انتخابات را حاکی از موفقیت رسانه ها در تهییج مردم برای آمدن پای صندوق رأی دانست و همچنین با اشاره به سوم خرداد، گفت: فتح خرمشهر سرنوشت جنگ را تغییر داد.

وی در ادامه با اشاره به آیین جمع خوانی قرآن کریم و پخش مستقیم آن از شبکه استانی و شبکه های سراسری اعلام کرد: این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان، همه روزه از ساعت ۱۸ تا ۱۹ برگزار می شود و با شبکه های قرآن، ۳ و شما برای پخش بخش هایی از آن هماهنگی شده است.

علیرمضانی از آماده سازی حسینیه ثارالله علیه السلام برای برگزاری این برنامه خبر داد و با بیان اینکه ترتیل زنده همزمان از رادیو کرمان نیز پخش می شود؛ افزود: 10 دقیقه قبل از تلاوت قرآن، تفسیر پخش می شود ضمن اینکه برنامه مفصل تر تفسیر از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه آغاز می شود که پخش نمی شود و در برنامه تفسیر از حجج اسلام افاضاتی، شیخ بهایی، عسکری، نمایندگان استان در مجلس خبرگان و تعدادی از ائمه جمعه استفاده می کنیم.


وی گفت: برنامه جمع خوانی قرآن کریم استان کرمان در سال ۹۴ در ارزیابی شورای عالی قرآن، رتبه عالی و سال گذشته با سه پله ارتقای رتبه ممتاز را کسب کرد که بالاتر از رتبه قم و مشهد بود؛ کرمان به عنوان استان قرآنی در کشور شناخته شده و آئین جمع خوانی، قراء استان را که یک ظرفیت استانی است و باید شناسانده می شد؛ به جامعه شناساند.

مدیرکل صداو سیمای مرکز استان کرمان همچنین به پیش بینی ویژه برنامه های این مرکز از افطار تا سحر و از سحر تا افطار اشاره و بیان کرد: «ماه میهمانی» ویژه برنامه افطار و «سحرگاهان» ویژه برنامه سحر است؛ همچنین «به خدا نزدیک تر» ویژه رادیو، بر حریر قدر، روز فریاد، کاروان، به ترتیب ویژه برنامه های شب قدر، روز قدس و عید فطر است.


وی افزود: جُنگ رمضان به مدت 15 شب در قلعه گنج-شهر نمونه اقتصاد مقاومتی- و 15 شب هم برنامه ستاد دیه استان پیش بینی شده و سخنرانی های مذهبی، سه ویژه برنامه برای شب های قدر از مصلی کرمان، قلعه گنج و مکان سوم هم بررسی می شود؛ از دیگر برنامه ها است.

علیرمضانی همچنین پخش سریال ها و مستندهای متناسب این ماه از جمله پخش مستند نذری برای نخستین بار و مستند کوتاه «روزنه امید» را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و خبر داد: پخش زنده دعای ابوحمزه از رادیو کرمان، گزارش های ویژه از مساجد، برنامه میلاد امام مجتبی علیه السلام و دهه اکرام ایتام نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود 20 هزار دقیقه و بلکه بیشتر برنامه در ایام ماه مبارک رمضان از صداوسیمای مرکز کرمان پخش می شود؛ تصریح کرد: با ارتباط تنگاتنگ با حوزه های علمیه و راه اندازی شورای معارف، هر برنامه رادیویی و تلویزیونی را وصل به مشاور مذهبی کردیم./۱۰۱/۹۷۰۹/ب۱

ارسال نظرات