۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۵۰۰۲۷۵
نخست وزیر سابق عراق خواستار شد؛

سازمان‎های بین المللی باید نقض حقوق بشر در بحرین را متوقف کنند

نخست وزیر سابق عراق به یورش نظامیان آل‎خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم واکنش نشان داد و اظهار داشت که سازمان‎های بین المللی باید نقض حقوق بشر در بحرین را متوقف کنند.
نوری مالکی، نخست وزیر اسبق عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق طی پیامی به یورش نظامیان آل‎خلیفه به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین واکنش نشان داد و اظهار داشت: اقدام آل‎خلیفه در محاکمه و یورش به منازل علمای بحرین، طائفه‎ای است. آل‎خلیفه در مسیر حزب بعث قدم بر می‎دارد و همان ظلم و ستمی که صدام علیه مراجع و علمای این کشور انجام داد، اکنون مرتکب می شود.

نخست وزیر سابق عراق اظهار داشت: صدور حکم علیه شیخ عیسی قاسم، یورش به منزل این عالم و سرکوب مردم مظلوم بحرین نتیجه نشست تحریک آمیز سران کشورهای عربی با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در ریاض عربستان بود.

وی با بیان اینکه حکومت بحرین همه قوانین بین المللی و معاهدات حقوق بشری را زیر پا گذاشته است، ادامه داد: آل‎خلیفه در حالی مردم را قلع و قمع می‎کند که آنان خواستار آزادی دین و بیان در بحرین هستند.

رییس ائتلاف دولت قانون از همه سازمان‎های اسلامی و اتحادیه اروپا برای ورود به این موضوع و مقابله با اقدامات آل‎خلیفه دعوت کرد و بیان داشت: حکومت بحرین باید نقض حقوق بشر و اقدامات غیر انسانی علیه علمای دین در این کشور را متوقف کند.

گفتنی است که رژیم آل‎خلیفه صبح امروز به منزل حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین یورش بردند که طی این اقدام وحشیانه یک تن کشته، 100تن زخمی و 150 تن دیگر بازداشت شدند./994/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات