۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۵۰۰۲۷۴
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

همایش آموزشی توجیهی طلایه‌داران تبلیغ در بجنورد برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در آستانه فرارسیدن ماه رمضان همایش آموزشی توجیهی طلایه‌داران تبلیغ در این استان با حضور روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد برگزار می‌شود.
حجت الاسلام خادمی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از آمادگی مساجد و حسینیه‌های استانی برای میزبانی از روزه‌داران در ایام ماه رمضان خبر داد و افزود: در این راستا هم‌زمان با دهه پایانی ماه شعبان که به‌عنوان دهه تکریم و غبارروبی مساجد نام‌گذاری شده، بیش از هزار و 100 مسجد شهری و روستایی استان تنظیف و غبارروبی شدند.

وی با بیان اینکه در آیین غبارروبی مساجد نهادهای مختلفی چون ستاد اقامه نماز، فرمانداری، دهیاری، هلال احمر و شورای هماهنگی ائمه جمعه با همکاری مردم مشارکت داشتند، افزود: نظارت بر وضعیت بهداشتی، روشنایی، تهویه مناسب، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، ایمنی، دستگاه اطفای حریق، در و پنجره مسجد، فاضلاب، نظارت بر وسایل مصرفی و داخلی ازجمله جانماز و مهر، کتابخانه، کفشداری‌ها و فرش‌ها، نظارت بر بهداشت آبدارخانه‌ها و مکان‌های پخت غذا و نظارت بر سلامت خادمان مساجد ازجمله اقداماتی بود که در قالب برنامه تنظیف و غبارروبی مساجد صورت گرفت.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه از برگزاری همایش آموزشی توجیهی طلایه‌داران تبلیغ با حضور روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد شهری و روستایی استان خبر داد و افزود: این همایش به‌منظور ارائه سرفصل‌های تبلیغی به روحانیان اعزامی، پنجشنبه چهارم خردادماه سال جاری از ساعت 9 صبح در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می‌شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی ادامه داد: سخنران محوری این مراسم آیت‌الله حسینی خراسانی، نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خواهد بود.

وی افزود: این همایش با هدف انسجام و سازمان‌دهی مبلغان و مبلغات اعزامی به مساجد و هیئات مذهبی استان خراسان شمالی در ماه رمضان، ارائه سرفصل‌های تبلیغی و ایجاد وحدت رویه در بین روحانیان مبلغ، تبیین بایدها و نبایدها در امر تبلیغ و تحقق شعار سال و ارائه ساز و کار و دستورالعمل اجرایی و موضوعات تبلیغی به مبلغان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری این همایش اعزام روحانیان مبلغ به روستاها و مناطق دوردست برای فعالیت تبلیغی ویژه ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

گفتنی است، در استان 935 هزارنفری خراسان شمالی با 22 شهر و بیش از 850 روستای دارای سکنه، درمجموع هزار و 173 باب مسجد دایر است که از این تعداد 200 مسجد در نقاط شهری و مابقی در مناطق روستایی واقع شده‌اند و در مناسبت‌های مختلف ازجمله ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این اماکن مقدس برگزار می‌شود./۳۰۲/۹۳۱۴/ب۱

ارسال نظرات