۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۰۰۲۶۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

حامی یابی برای ۱۰ هزار فرزند طرح محسنین، صدور ۱۲ هزار کارت اهدای عضو، بهره‌برداری از نگارستان امام خمینی(ره) و آمادگی هیأت اجرایی انتخابات برای دریافت و بررسی شکایات از مهم‌تریم اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی از ایجاد بازارچه خیریه برای معرفی تولیدات مددجویان خودکفا شده در پارک ائل‌گولی تبریز در طول ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: در این بازارچه محصولات تولیدی مددجویان علاوه بر معرفی و بازاریابی به فروش خواهد رسید.

وی اظهار کرد: ارائه سفره‌های افطاری در مساجد، بازدید از خانواده‌های نیازمند در قالب طرح مفتاح الجنه، ثبت‌نام از حامیان فرزندان خانواده‌های نیازمند در قالب طرح محسنین و دریافت جیره خشک،کفارات و زکات فطره از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در ماه رمضان است.

کلامی در ادامه از حامی‌یابی برای 10 هزار فرزند محسنین در طول ماه رمضان خبر داد و افزود: طرح مفتاح الجنه نیز با هدف آشنایی مسؤولان از مشکلات مددجویان در طول ماه رمضان برگزار می شود، در این طرح مسؤولان و خیران استان از خانواده‌های نیازمند بازدید کرده و مساعدت‌های لازم را به عمل می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه در رمضان سال گذشته 721 حامی در قالب طرح اکرام از 957 یتیم و یک‌هزار و 481 حامی نیز در قالب طرح محسنین از یک هزار و 749 فرزند خانوار نیازمند حمایت کردند، افزود: ارائه سفره‌های افطاری در مساجد، بازدید از خانواده‌های نیازمند در قالب طرح مفتاح الجنه، ثبت‌نام از حامیان فرزندان خانواده‌های نیازمند در قالب طرح محسنین و دریافت جیره خشک،کفارات و زکات فطره از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در ماه رمضان است.

کلامی از توزیع کیسه‌های سبد غذایی در قالب طرح همیان «مولا» بین نیازمندان خبر داد و تاکید کرد: طرح همیان «مولا» عبارت از جمع‌آوری مواد غذایی در کیسه‌ها و بسته‌های ویژه از مردم، مؤسسات، ادارات و کارخانجات و رساندن آن به افراد نیازمند در ماه مبارک رمضان است.

صدور 12 هزار کارت اهدای عضو در آذربایجان‌شرقی

رسول زارع‌زاده، مسؤول هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: ایجاد غرفه اهدای عضو به منظور فرهنگ‌سازی اهداء اعضا با هدف کمک به 27 هزار بیمار منتظر به دریافت عضو در کشور سال گذشته کار خود را از بیمارستان صحرایی بسیج آغاز کرده است.

وی افزود: یک بیمار که مرگ مغزی شده است با اهداء نسوج و بافت‌های بدن خود می‌تواند یک تا 53 نفر را از معلولیت نجات دهد بنابراین بسیج جامعه پزشکی بحث فرهنگ‌سازی اهدا اعضای بدن را در اولویت کاری خود قرارداده و تمام سعی و تلاش خود را  به کار می‌برد تا  به اهداف تعیین شده دست یابد.

زارع‌‌زاده افزود: بسیج جامعه پزشکی در مناسبت‌های مختلف و در مکان‌های عمومی همچون مصلای اعظم تبریز، عینالی، دانشگاه تبریز، کوی ولیعصر، بازار تبریز، پارک‌های سطح شهر و در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله حسین و ... اقدام به برگزاری غرفه‌های اهدای عضو کرده است.

وی با اشاره به این که در کشور 27 هزار نفر منتظر دریافت عضو بوده و روزانه 7 تا 11 نفر در صف  انتظار جان خود را از دست می‌دهند، اظهار داشت: به طور میانگین در کشور سالانه 8 هزار مرگ مغزی داریم که متاسفانه اعضا 2 هزار و 500 تا  4 هزار نفر از آنها قابل برداشت است و به علت عدم فرهنگ‌سازی کافی در بین مردم حدود هزار نفر مایل به اهدا عضو بوده و مابقی اعضا دفن و از بین می‌روند.

بهره‌برداری از نگارستان امام خمینی(ره)

حسین منیری‌فر، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز از افتتاح پروژه پیاده‌راه جمهوری خبر داد و گفت: این پروژه در مدت یک ماه و با ۱۵ هزار مترمکعب کف‌سازی به اتمام خواهد رسید و اظهار داشت: اولین پیاده‌راه کشور در شهر اولین‌ها اجرا شده است، از این رو می‌‌خواهیم پیاده‌مداری را در مرکز شهر توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه پروژه پیاده‌راه آذربایجان تا سه روز آینده شروع خواهد شد، گفت: هماهنگی اجرای پروژه با شهرداری منطقه ۸ و اجرا بر عهده سازمان عمران شهرداری خواهد بود که در عرض یک ماه و در روز عید فطر افتتاح خواهد شد، پروژه حدود ۱۵ هزار مترمربع کف‌سازی داشته و با برنامه‌ریزی دقیق میزبان نمازگزاران عید فطر خواهد بود.

منیری‌فر در تشریح پروژه‌های آتی سازمان عمران شهرداری تبریز گفت: تکمیل میدان آذربایجان، مقبره‌الشعرا، نگارستان حضرت امام خمینی(ره)، پل‌سازی و ترمینال و آسفالت‌ریزی بزرگراه پاسداران که آبروی تبریز ۲۰۱۸ هستند، جزو طرح‌های آتی تبریز هستند.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز افزود: بخشی از پروژه میدان آذربابجان، پیاده‌راه جمهوری و نگارستان امام خمینی(ره) از جمله پروژه‌هایی هستند که تا یک ماه آینده با حضور مقامات کشوری افتتاح و بهره برداری خواهند شد.

آمادگی هیأت اجرایی انتخابات برای دریافت و بررسی شکایات

رحیم شهرتی‌فر، فرماندار تبریز از آمادگی هیأت اجرایی انتخابات برای دریافت و بررسی شکایات درخصوص نتایج انتخابات شوراهای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: امانتدار آرای مردم و حقوق کاندیداهای محترم هستیم و آماده‌ایم هرگونه شکایت در خصوص نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا در سطح شهرستان تبریز را رسیدگی کنیم.

رییس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان تبریز گفت: به استناد ماده ۷۱ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی، هیأت اجرایی انتخابات ظرف دو روز بعد از اعلام نتایج نهایی انتخابات آمادگی دارد، شکایات وارده در این خصوص را دریافت و درطول پنج روز طی جلسه مشترک با هیأت نظارت بر انتخابات به آنها رسیدگی کند.

شهرتی‌فر یادآور شد: شکایاتی قابل رسیدگی خواهند بود که نام ، نام خانوادگی و آدرس محل کار یا سکونت شاکی در آن درج شده باشد./۳۰۳/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات