۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۰۰۲۶۰
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان:

طلاب و روحانیان به دنبال راهکارهای ارتباط با جوانان باشند

حجت الاسلام حائری به ارتباط روحانیت و طلاب حوزه های علمیه با جوانان تاکید کرد و گفت: جرقه های این ارتباط باید در حوزه های علمیه زده شود و طلاب و روحانیان باید به دنبال راهکارهای ارتباط با جوانان باشند.
حجت الاسلام حائری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین حائری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، عصر امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام جاغرق مشهد با اشاره به نزدیک شدن به ایام مبارک ماه رمضان، ماه نزول قرآن گفت: خداوند را باید شاکر بود که به برکت دعای خیر بقیه الله الاعظم حوزه های علمیه و روحانیت منشاء خیر و برکت و هدایت مردم باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین نعمت های الهی برای ما انسان ها، نعمت هدایت است، ادامه داد: نعمت هدایتگری، درک و فهم عمیق دین از نعمات بزرگی است که خداوند به ما عطا فرموده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه نعمت هدایت، نعمتی بزرگ است که انسان با دین آشنا می شود و حقایق دین را از بقیه مردم بهتر تشخیص می دهد، گفت: انسان باید در مسیری گام بردارد که راههای تقرب به خداون متعال را بهتر بتواند انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه می گویند علم نور است، اظهار داشت: معنای نورانیت علم این است که انسان در سایه تولید علم راحت تر و بهتر می تواند با مفاهیم نظام هستی و آفرینش ارتباط برقرار کند.

حجت الاسلام حائری با تاکید بر اینکه بهترین مفهوم نظام آفرینش، خداوند متعال است و انسان راحت تر می تواند با خداوند متعال ارتباط برقرار کند، به آیه قرآن « انما يخشي الله من عباده العلماء » اشاره کرد و افزود: خشيت از خدا، حاصل علم و معرفت انسان نسبت به درك عظمت خداي متعال از طريق تفكر در عظمت هستي و بي نهايت بودن آن و همچنين درك قدرت و علم و سيطره او بر انسان و جهان حاصل مي شود و عالمان دینی هستند که می تواند به این مقام خوف و خشیت خدای متعال برسند.

کاملترین شیوه هدایت، هدایت عالمانه است

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کاملترین شیوه هدایت، هدایت عالمانه است، گفت: امروزه این هدایت عالمانه برای طلاب و روحانیت بر مبنای علم فراهم شده است که باید قدر دان این نعمت بود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه وقتی انسان عالمانه به نظام هستی و آفرینش نگاه کند، این نظام و نگاه به دنیا نگاهی اعتباری است، اظهار داشت: اگر هدایت بر مبنای علم باشد معنایش این است که نظام دنیا نظام اعتباری است.

مدل های تبلیغاتی امروزه با مدل های تبلیغاتی ائمه معصومین کاملا متفاوت است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شیوه های تبلیغی پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: متاسفانه مدل های تبلیغاتی امروزه با مدل های تبلیغاتی ائمه معصومین علیهم السلام کاملا متفاوت و همخوانی ندارد.

حجت الاسلام حائری با بیان اینکه مجالس عمومی و پرجمعیت شیوه تبلیغی و هدایت مردم نیست، ادامه داد: شیوه هدایتگری پیامبر گرامی اسلام(ص) چهره به چهره و تک نفره بود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که امروزه روحانیت دارند این است که مردم باید به سراغشان بروند و مسأله بپرسند، گفت: این شیوه تبلیغاتی صحیح نیست.

طلاب و روحانیان به دنبال راهکارهای ارتباط با جوانان باشند

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه سیره اولیاء و انبیای الهی بر این بوده است که به سراغ مردم می رفتند و رو در رو مسائل را حل می کردند، ابراز داشت: روحانیان و طلاب باید خود را در دل مردم جا کنند.

وی همچنین در ادامه به ارتباط روحانیت و طلاب حوزه های علمیه با جوانان تاکید کرد و افزود: جرقه های این ارتباط باید در حوزه های علمیه زده شود و طلاب و روحانیان حوزه های علمیه باید به دنبال راهکارهای ارتباط با جوانان باشند.

حجت الاسلام حائری در پایان با اشاره به اینکه باید در شیوه تبلیغ روحانیت تحولی عظیم ایجاد شود، گفت: روحانیت باید غرور کاذب را بشکند و به سراغ مردم بروند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در ادامه به برخی از فعالیت های چندین ساله مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و افزود: کلیه خدمات در این مرکز به صورت هدفمند برای طلاب ارائه می شود.

 گفتنی است؛ پاسخگویی به سؤالات و پیگیری مشکلات طلاب از دیگر محورهای این دیدار بود./۲۰۲/۸۵۹/ب۱

ارسال نظرات