۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۰۰۲۵۶
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

اختلافات سیاسی مانع تحول و پیشرفت کشور می شود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در جریان انتخابات بداخلاقی ها و ناهنجاری هایی وجود داشت که زیبنده نبود، از طرفداران و کاندیداها خواست که همدیگر را ببخشند و متحد باشند.
حجت الاسلام ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی سه شنبه شب در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران با اشاره به این که ماه شعبان در حال پایان است، گفت: یک جمعه دیگر از ماه شعبان باقی مانده و مراقب باشیم این چند روز باقی مانده را قدر بدانیم و جبران کنیم.

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: امام رضا(ع) درباره غنیمت شمردن روزهای پایانی ماه پربرکت شعبان به «اباصلت» سفارش هایی کرده اند که آن ها را تشریح می کنیم؛ نخستین سفارش است که از کارهای لغو و بیهوده پرهیز شود و دعا و مناجات زیاد خوانده شود.

وی با اشاره به مفاسد موجود در فضای مجازی، تصریح کرد: استغفار و تلاوت قرآن کریم دو سفارش دیگر آن حضرت است؛ یکی از معضلاتی که امروز گریبانگیر جوانان مملکت شده این است که نسبت به قرآن کریم کم توجه شده اند؛ در روایت آمده خانه ای که در آن قرآن خوانده شود، خیر و برکت در آن گسترده می شود و به این خانه ها، خانه های آسمانی گفته می شود.

کارشناس دینی رسانه ملی افزود: چهارمین عمل در روزهای پایانی ماه شعبان این است که از گناهان توبه کنید و بهتر است که غسل توبه به جا آورده شود؛ حق الناس ها پیش از ماه مبارک رمضان باید پرداخت شود و این پنجمین سفارش امام رضا(ع) به اباصلت است.

وی ابراز داشت: ششمین سفارش امام رضا(ع) این است که مسلمانان مراقب باشند در قلب خود کینه ای از مؤمن دیگری نداشته باشند؛ در این قصه های سیاسی انتخابات هم متأسفانه بداخلاقی ها و ناهنجاری هایی از سوی طرفداران و کاندیداها وجود داشت که زیبنده نبود، اما همدیگر را ببخشند و متحد باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: در کشور دو جریان سیاسی وجود دارد و هر دو هم متدین، تند و کند دارند؛ هیچ گاه نمی شود یک جریان را از کشور حذف کرد و تک حزبی شد؛ باید احزابی کنار گذاشته شوند که به اسلام، ولایت فقیه و شهدا عقیده ای ندارند.

وی تصریح کرد: مسؤولان سیاسی با توجه به این که انتخابات تمام شده است، به جای رقابت ها، دوستی داشته باشند؛ هزینه های زیادی از کشور ما صرف هزینه های سیاسی می شود؛ نباید میان امام جمعه شهرها و مسؤولان شهری و کشوری اختلاف باشد، چرا که این اختلافات مانع تحول و پیشرفت کشور می شود.

سخنران مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: امام زمان(عج) در نامه ای به یکی از یاران خاص خود می نویسند، اگر شیعیان ما با هم دوست و رفیق باشند، دل هایشان با هم باشد و به عهدهایشان عمل کنند، ظهور اینقدر طول نمی کشد.

وی تأکید کرد: امنیت در کشور اهمیت بسیار زیادی دارد؛ انتخابات با این عظمت در فضایی امن برگزار شد و کوچکترین مشکلی پیش نیامد در حالی که روز گذشته یک عملیات تروریستی در مرکز انگلستان رخ داد و ده ها کشته و زخمی بر جا گذاشت؛ امروز شاهد هستید که فتنه داعش به سمت کشورهایی که آن ها را ایجاد کردند، برگشته است.

کارشناس دینی رسانه ملی اظهار داشت: قدرت نظامی کشور هیچ گاه نباید ضعیف شود؛ یکی از مهمترین مواردی که سایه جنگ را از سر کشور برداشته است، شهرهای زیر زمینی مملو از موشک های پیشرفته است.

وی در پایان افزود: در ماه مبارک رمضان باید به رعایت حال همسایگان توجه داشته باشیم؛ ممکن است شما بخواهید تا سحر بیدار بمانید اما نباید اقدامی انجام دهید که موجب آزردگی همسایگان شود و مراقب باشید به چهره ماه مبارک رمضان آسیبی وارد نشود./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات