۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۰۰۲۵۵
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

مسجد محل جذب جوانان و رسیدگی به مشکلات مردم باشد

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: مسجد محل اجتماع مسلمانان و تصمیم گیری در موارد حساس و مهم در زمان پیامبر اسلام بود بنابراین با جذب جوانان و رسیدگی به امور مردم در مساجد مشکلات مردم را حل و فصل کرد.
امام جمعه اهل سنت امام جمعه اهل سنت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، دومین جلسه هم اندیشی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با هیأت امنا و معتمدین اهل سنت درباره مسائل عمومی مسجد جامع اهل سنت کرمانشاه عصر امروز در مسجد شافعی کرمانشاه برگزار شد.

ماموستا محمد محمدی امام جمه اهل سنت کرمانشاه ابراز داشت: نخستین اقدام پیامبر اسلام (ص) پس از ورود به مدینه ساخت مسجد بود.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: مسجد محل اجتماع مسلمانان و تصمیم گیری در موارد حساس و مهم در زمان پیامبر اسلام (ص) بود.

وی در ادامه افزود: پیامبر اسلام (ص) با ساخت مسجد بسیاری از مشکلات مردم راحل و فصل می کرد و همواره در مسجد با مردم دیدار می کرد و شبهات آنها را برطرف می ساخت.

ماموستا محمدی در پایان اظهار داشت: مساجد باید محل جذب جوانان و رسیدگی به مشکلات مردم باشد، باید مکتب رسول خدا (ص) را در جامعه عملیاتی ساخت.

احمد محمدی معاونت فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه نیز در ادامه بیان داشت: مسجد محل عبادت، سخنرانی، انتقال مبانی دین و اجتماع مسلمانان است.

معاونت فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه مطرح کرد: پیامبر اسلام (ص) مسجد را محل تصمیم گیری، قضاوت، رسیدگی به امورات فقرا و نیازمندان، تنظیم نقشه جنگ، عبادت و ملاقات با مردم قرار داده بود و بدینوسیله مسلمانان در بسیاری از موارد با همفکری و مشورت پیامبر اسلام (ص) مشکلات و مسائل خود را حل و فصل می کردند.

وی در ادامه افزود: پیامبر اسلام (ص) مسجد را محل همفکری، همدلی و برادری پایه ریزی کرد.

این مسؤول گفت: باید تمهیدات لازم برای جذب هرچه بیشتر جوانان به مساجد اندیشیده شود و با برگزاری برنامه های فرهنگی هنری، طراحی مساجد و امام جمعه فعال می توان این مهم را تحقق بخشید.

محمدی در پایان به ویژگی های هیأت امنا موفق پرداخت و ابراز داشت: جدیت در ادای وظیفه، تقسیم کار بر اساس تخصص، تأمین بودجه، ارتباط خوب با جوانان و نوجوانان و علاقه به کار می تواند مساجد را فعال تر کند./۲۰۲/۸۵۷/ب۱

ارسال نظرات