۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۵۰۰۲۴۷
مدیر مدرسه علمیه تبریز:

رمضان بستر تبلیغ دین و ترویج معارف الهی است

حجت الاسلام ناصری گفت: روزه داری در ماه مبارک رمضان به خاطر فضائل و آثاری که به دنبال دارد بستر لازم را برای ترویج اخلاق و معنویت در جامعه فراهم می کند از این رو لازم است روحانیت و مبلغان دینی در این ایام فرصت را غنیمت بدانند و در تبلیغ دین مجاهدت کنند.
ماه رمضان

حجت الاسلام علی ناصری مدیر مدرسه علمیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نزدیکی ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه رمضان دارای فضائل بسیاری است که انسان می تواند از این فرصت مهم برای ارتقای معنویت و اخلاق خود بهره گیرد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان برای روحانیت و طلاب یک فرصت خاص و استثنائی برای ترویج دین و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است که بیش از همه جوانان را نشانه رفته است، گفت: ماه رمضان با اعمال عبادی خود و انس با قرآن و در کنار دوری از معاصی بستر مناسب را برای ترویج فرهنگ دینی فراهم می کند.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) تبریز با تأکید بر بهره گیری از فرصت معنوی ماه رمضان از طلاب خواست تا با ادعیه و قرآن انس داشته باشند، ابراز داشت: ماه مبارک رمضان فرصت تطهیر قلوب از معاصی است، روزه ماه رمضان نیز انسان را در اخلاص در اعمال یاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه بندگی پروردگار هستی‌ بخش است، اذعان داشت: ماه رمضان ماه معرفت، عرفان و نزدیکی به خداست، این ماه فرصتی برای دوری و نفی رذایل اخلاقی و صفات مذموم و نکوهیده و گرایش به فضایل و خصائل والای اخلاقی است بنابراین نباید از این فرصت عظیم غفلت جست.

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه روزه داری و امساک از خوردن و آشامیدن انسان را در دست یابی به اخلاص یاری می کند، ادامه داد: روزه نوعی تمرین تهذیب، تزکیه نفس و راهی مناسب برای تحقق تسلط انسان بر نفس خویش و مبارزه با هوس های نفسانی است.

وی با بیان این‌که روزه داری برکات معنوی و آثار تربیتی را به ارمغان می آورد که ضامن سعادت دنیا و آخرت انسان است، تصریح کرد: روزه در دو بُعد فردی و اجتماعی، افزون بر ثمرات جسمی، آثار و فایده های تربیتی و سازندگی بسیاری دارد که با توجه به این امر می توان در تربیت دینی جامعه در این ایام استفاده مضاعفی کرد.

مدیر مدرسه علمیه تبریز تأکید کرد: ایجاد فضای معنوی در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی از برکات روزه داری است  و به همین خاطر فضائل و آثاری که به دنبال دارد بستر لازم را برای  تحکیم  اخلاق و معنویت را فراهم می کند، از این رو لازم است روحانیت و مبلغان دینی در این ایام فرصت را غنیمت بدانند و در تبلیغ دین مجاهدت کنند./۳۰۲/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات