۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۵۰۰۲۴۳
امام جمعه موقت بندرعباس:

مقاومت مردم خرمشهر حماسه ای به یاد ماندنی است

امام جمعه موقت بندرعباس، فتح خرمشهر را نقطه عطف حماسه مردم ايران در سال‌ هاي دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: مردم خرمشهر با سلاح عزم و ایمان به مکتب و عشق و علاقه به میهن اسلامی شان، با دست خالی چنان مقاومت کردند که در تاریخ، بی نظیر ماند.
فتح خرمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد امام جمعه موقت بندرعباس امشب در حسینیه امامزاده سیدمظفر(ع) با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی گفت: فتح خرمشهر، دفاع از ایمان و فتح ارزش های اسلامی و همچنین روز ناامیدی دشمنان بود.

وی همچنین با اشاره به نقش و روحیه ایثار و شهادت در ملت ایران افزود: رزمندگانی که خرمشهر را از چنگال سپاه کفر آزاد کردند امروز در خارج از مرزهای کشورمان سینه خود را مقابل کفر جهانی سپر کرده اند تا آسایش و آرامش ملت ایران تهدید نشود و دشمن جرات نکند به مرز های ما نگاه چپ داشته باشد.

امام جمعه موقت بندرعباس تصریح کرد: مقاومت مردم خرمشهر، حماسه ای از یاد نرفتنی است؛ چرا که مردم این شهر در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند، آنها با سلاح عزم و ایمان به مکتب و عشق و علاقه به میهن اسلامی شان، با دست خالی چنان مقاومت کردند که در تاریخ، بی نظیر ماند.

حجت الاسلام فروزان نژاد ضمن پاسداشت یاد و خاطره غیورمردان سوم خرداد و فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس سال ۶۱ گفت: صبر و فداکاری خانواده معظم شهدا، پایه‌ های نظام را مستحکم می‌ کند این اراده‌ های پولادین، این ایثار و فداکاری بزرگ پدرها و مادرها و خانواده شهدا، پایه‌ های نظام مقدس را چنان محکم کرده که به اذن الهی این بنیان رفیع را هیچ طوفانی نمی‌ تواند خراب کند.

وی با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اسلام زنده خواهد ماند، تصریح کرد: جوانان غیور در سال ۶۱ با امکانات اندک کاری کردند که زورمداران و پول‌پرستان عالم ارتجاع و تروریسم و آمریکا و صهیونیسم مفتضح شدند که حضرت امام(ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد.

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی، سوم خرداد، نشانه ایمان ملت بزرگ ایران به پروردگار یکتاست بیان کرد: باید دلایل و عوامل پیروزی ملت ایران در این روز به یادماندنی را به درستی شناخت و درباره آن تفکر کرد.

وی گفت: يكي از فرازهاي زيبا و دلنشين و نقطه عطف حماسه مردم ايران در سال‌ هاي دفاع مقدس فتح خرمشهر يا عمليات سرنوشت‌ساز بيت‌المقدس است؛ همان فتحي که حضرت اما خمینی(ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد» کرد.

حجت الاسلام فروزان نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، بسیج مسلمانان در یمن، سوریه، لبنان، فلسطین و کشورهای اسلامی را به برکت روحیه استکبارستیزی و خون پاک شهدا عنوان کرد و گفت: باید روحیه دوران دفاع مقدس را حفظ کنیم تا در برابر توطئه های دشمنان با گوش دادن به فرمان ولایت، در برابر دشمنان ایستادگی کرد.

امام جمعه موقت بندرعباس در پایان با تاکید بر ضرورت حفظ روحیه انقلابی در برابر جبهه جنگ نرم دشمنان ابراز داشت: ملتی که گوش به فرمان ولایت بوده و روحیه استکبارستیزی خود را حفظ کند، پیروز میدان است.وی فتح خرمشهر را موجب سرشکستگی صدام و نیز تلخ کامی حامیان قدرتمند خواند./202/851/ب1

ارسال نظرات