۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۵۰۰۱۹۹
آیت‌الله دستغیب:

خیران زیرساخت های لازم جهت تربیت مشاور خانواده و مبلغه را ایجاد کنند

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی با تأکید بر لزوم رفع فقر فرهنگی، خواستار ورود خیران برای تربیت مبلغه و مشاور خانواده در حوزه‌های علمیه خواهران شد.
سید علی اصغر دستغیب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)‌ در مجمع خیران حوزه علمیه خواهران استان فارس که پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) شیراز برگزار شد، گفت: با توجه به نیات خیری که حوزه‌های علمیه خواهران در مسیر ارتقای نظام تربیتی اسلام و نظام تربیتی جمهوری اسلامی دارند امید می‌رود گام‌های اساسی‌تری برای تقویت این مجموعه برداشته شود چنان‌که به همت مسؤولان، مدیران، خیران در حوزه‌های علمیه خواهران ساماندهی خوبی را طی این سال‌ها مشاهده می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: اکنون زمان آن است که درباره نیازهای فرهنگی و معنوی جامعه نیز بیاندیشیم که اگر این مؤلفه‌ها نباشد آن ساخت‌وسازهای خیری نیز چندان‌که باید نتیجه نمی‌دهد و به همین سبب همه ما موظفیم سهم خود را در هم‌فکری، همکاری و مشارکت با چنین افعال خیری را ایفا کنیم.

آیت‌الله دستغیب اظهار داشت: اگر بنا باشد بنیان خانواده از منظر فرهنگی در برابر هر نوع آسیب مصونیت پیدا کند و انسجام معنوی و هدفمندی الهی در آن متبلور شود باید فقر فرهنگی ریشه‌کن شود، فقر اقتصادی در بروز آسیب‌ها و از جمله طلاق مؤثر است اما یکی از  عوامل اصلی این‌گونه ناهنجاری‌ها، فقر فرهنگی است.

وی ادامه داد: اگر بنیان حوزه‌های علمیه خواهران بر این باشد که صدها و هزاران نمونه از بانوان الگو گرفته از فاطمه زهرا(س) داشته باشیم و در هر خانواده، فامیل یا بخش و شهر و روستا تعدادی از این بانوان الگو باشد جامعه به بسیاری آسیب‌ها دچار نمی‌شود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)‌ تصریح کرد: آن‌قدر که یک بانو تأثیرگذار است آقایان در حفظ خانواده و جامعه مؤثر نیستند و این‌همه مجالس دعا، قرآن به‌عنوان مناسبت، نذر یا رفع حوائج در منازل مردم برپا می‌شود و بهترین حالت این است که بانوان مبلغه؛ هدایت‌کننده آن مراسم باشند.

رییس هیأت امنا مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس در پایان گفت: در گذشته نیز بانوان فهیمه‌ مبلغه در جامعه بوده‌اند اما وضعیت امروز از لحاظ کمی و کیفی قابل قیاس با گذشته نیست و از خیران بزرگوار انتظار می‌رود تنها به برخی ابواب خیر اکتفا نکرده در این حوزه‌های مورد نیاز جامعه هم ورود کنند و دیگران را هم با خود همراه سازند./۹۱۹/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات