۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۰۰۱۹۱

شیخ الازهر بر لزوم ارائه طرح تحول نظام آموزشی تاکید کرد

شیخ الازهر مصر با تاکید بر اهمیت نظام ‌آموزشی خواستار ارائه طرح تحول نظام آموزشی برای جوانان شد.
الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مامون لیله استادیار دانشگاه الازهر مصر با تمجید از احمد طیب شیخ الازهر تاکید کرد که سخنان شیخ الازهر در کنفرانس سعودی با خطاب قرار دادن حکومت‌ها و ملت‌ها واقعیت جهان اسلام را به درستی تبیین کرد.

وی با اشاره به سخنان شیخ الازهر پیرامون مساله جنگ فکری از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی در گسترش خشونت میان ملت‌ها خاطر نشان کرد: علت اصلی تفرقه امت اسلامی و عقب ماندگی امت‌های مسلمان فراموشی قرآن کریم به عنوان راهنمای امت‌های اسلامی است.

استاد دانشگاه الازهر افزود: احمد طیب طرح‌‌های مختلفی را برای مشکلات اصلی امت اسلامی خصوصا مساله آموزش و تعلیم ارائه کرده است. از جمله بحران‌های اصلی امروز جهان اسلام مساله آموزش و تعلیم است که حل این مشکل نیازمند تدوین برنامه جامع آموزشی با همکاری نخبگان، علما و موسسه‌های دولتی است که شیخ الازهر بر لزوم ایجاد طرح جامع آموزش تاکید داشته است.

از سوی دیگر اوقاف مصر موضوع خطبه این هفته نمازجمعه را به «استقبال از ماه مبارک رمضان با همبستگی و محّبت به یکدیگر» اختصاص داد تا زمینه ورود مردم به ماه مبارک رمضان و آشنایی آنها با آداب این ماه را فرا بگیرند.

همچنین اوقاف مصر با تاکید بر لزوم رعایت موضوع خطبه‌ها از ائمه‌های جمعه درخواست کرد تا مقدار هر خطبه از 20 دقیقه تجاوز نکند./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات