۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۰۰۱۶۹
رييس كميته امداد امام خمینی استان تهران:

افزایش فقر، طلاق و اعتیاد ناشی از مشکلات اقتصادی در کشور است

رييس كميته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با تاکید براینکه فقر در جامعه در حال افزایش است، گفت: فقر، طلاق و اعتیاد از مهمترین معضلات جامعه کنونی و ناشی از مشکلات اقتصادی است.
ولیئی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن ولیئی رييس كميته امداد امام خمینی(ره) استان تهران، امروز در گردهمایی طلایه داران تبلیغ که با حضور وعاظ، ائمه جماعات، مبلغان و مبلغات و روحانیان مستقر استان تهران که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در سالن همایش تبلیغات اسلامی شهرری برگزار شد، گفت: فقر، طلاق و اعتیاد از مهمترین معضلات جامعه کنونی ما به شمار می‌رود.

وی افزود: این معضلات مهمترین عامل برای افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و پیش بینی می‌شود که دودهک از مردم جامعه نیاز به کمک رسانی فوری و رسیدگی جدی دارند.

 

ولیئی درباره اینکه وضعیت فقر در جامعه به شدت در حال افزایش است، بیان داشت: کمیته امداد تولید کننده فقر نیست بلکه کمیته امداد متاثر از آسیب‌های اجتماعی است برهمین اساس به هر میزان آسیب‌های اجتماعی در عرصه‌های دیگر مانند حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی افزایش یابد کمیته امداد نیز به همان میزان گسترش می‌یابد.

رييس كميته امداد امام خمینی(ره) استان تهران ادامه داد: گسترش خیریه‌ها و بهزیستی‌ها ناشی از اشکالاتی است که به سایر حوزه‌ها وارد می‌شود. امروز متاسفانه 3 میلیون و پانصد نفر به صورت مستقیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند این در حالی است که در جامعه اسلامی نباید به هیچ عنوان فقیری وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بحران‌های اجتماعی، مشکلات فرهنگی و اقتصادی سبب شده بخش بسیاری از جامعه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کنند، امروز در استان تهران قریب به 400 هزار نفر تحت تکفل کمیته امداد هستند.

ولیئی اضافه کرد: بیمه درمانی، فراهم آوری زمینه ازدواج جوانان، تهیه و تامین مسکن، اکرام محسنین، ایجاد اشتغال و غیره از عمده فعالیت‌های کمیته امداد برای خانواده کمیته امداد و نیازمندانی که واجد شرایط هستند به شمار می‌رود./813/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات