۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۰۰۱۴۵
جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی:

ایستادگی و شهادت رمز پیروزی در دفاع مقدس بود

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: ایستادگی و شهادت رمز پیروزی ما در دوران دفاع مقدس بود که الگوگرفته از عاشورای امام حسین(ع) است.
امیر پوردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد رضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی امروز در همایش شکوه ایثار به مناسبت گرامیداشت حماسه های دلاور مردان ارتش در عملیات بیت‌المقدس که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، گفت: در دوران دفاع مقدس اسلام و ولایت عامل وحدت مردم زیر یک پرچم شده و پیروزی را برای کشور رقم زد.

وی افزود: هنگامی که عراق با همه تجهیزاتی که از غرب دریافت کرده بود به کشور ما حمله‌ور شد مردم مومن و انقلابی با پیام امام خمینی(ره) عازم جبهه‌ها شده و به دفاع از دین و وطن خود پرداختند.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، عنوان کرد: در نخستین روزهای جنگ ما در شرایط بسیار سخت و نابرابر قرار داشتیم، بسیاری از نیروهای ما در کردستان مقابل گروهک‌ها ایستاده بودند و از طرف دیگر سپاه تازه تشکیل شده بود و افزون بر این منافقان نیز در داخل کشور آشوب به پا می‌کردند در این وضعیت کشورمان عراق نیز با حمایت کشورهای عربی، غرب و شرق به ما حمله کرد.

پوردستان با بیان اینکه هنگام جنگ تحمیلی آمریکا و شوروی تقابل را کنار گذاشته و در همراهی و حمایت از عراق با یکدیگر متحد شده بودند، ابراز کرد: امروز نیز گروه‌های تکفیری نظیر داعش تلاش دارند که خراسان را از کشور ما جدا کنند که این آرزوی خود را به گور می‌برند.

وی گفت: در جنگ تحمیلی، آمریکا و شوروی که در تقابل با یکدیگر بودند، پشت سر عراق ایستادند و برای صدام پاداش نیز در نظر گرفتند که آن خوزستان بود امروز نیز داعش با ورود به افغانستان تلاش دارد تا خراسان را از کشور ما جدا کند که این آرزو را به گور خواهد برد.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، افزود: صدام تصور کرده بود که سه روز می‌تواند ایران را گرفته و به پایتخت برسد اما با دفاع جوانان کشور مواجه شده و تنها توانست برای مدتی کوتاه وارد خرمشهر شود.

پوردستان درباره عملیات بیت‌المقدس که منتهی به آزاد سازی خرمشهر شد، عنوان کرد: عملیات بیت‌المقدس بلافاصله یک ماه پس از عملیات فتح‌المبین بود اما با انگیزه بالای نیروهای ما پیروز شدیم.

وی افزود: در این عملیات که بسیار گسترده بود نیروهای پیاده نظام باید از آب عبور می‌کردند که کار بسیار سختی بود اما همین کار نیز به ایمان و اراده رزمندگان انجام شده و با موفقیت همراه بود.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، با اشاره به فرمایش امام راحل درباره اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: سوم خرداد ریشه در عاشورا دارد چرا که در این روز خرمشهر با صبر و ایستادگی و ایمان رزمندگان به یاری خداوند آزاد شده و به پیروزی رسید.

پوردستان در پایان با اشاره به اینکه وقتی امام حسین(ع) به سوی کربلا حرکت کردند در ابتدا بسیاری با ایشان همراه شدند اما زمانی که بوی شهادت را احساس کردند تعداد کمی با ایشان باقی ماندند، خاطرنشان کرد: ایستادگی و شهادت رمز پیروزی ما در دوران دفاع مقدس بود که الگوگرفته از عاشورای امام حسین(ع) است./807/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات