۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۰۰۱۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران:

تبلیغ مهمترین راهکار در پیشگیری جرائم و آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران تبلیغ را مهمترین عامل در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: مبلغان می‌توانند جامعه را متحول کنند.
حجت الاسلام نوری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران، امروز در گردهمایی طلایه داران تبلیغ که با حضور وعاظ، ائمه جماعات، مبلغان و مبلغات و روحانیان مستقر استان تهران که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در سالن همایش تبلیغات اسلامی شهرری برگزار شد، گفت: در روزهای پایانی ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم.

وی افزود: رمضان ماه عظیم بندگی و عبودیت بوده که با رحمت و کرامت الهی در آمیخته است در این ماه دعا مستجاب و اعمال مقبول حضرت حق می‌شود.

حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به اینکه تبلیغ مهمترین خدمت سازمان تبلیغات در عرصه نشر معارف و آموزه‌های دینی است، بیان داشت: بهترین گویندگان عالم مبلغان هستند، چه عملی بالاتر از این که مبلغان مردم را به سوی خدا دعوت کنند، شبهات را از اذهان عمومی بزدایند و با دیندار کردن انسانها آنان را به تسلیم شدن در برابر فرمان الهی تشویق کنند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران مهمترین وظیفه مبلغ را تبلیغ دین بیان کرد و گفت: امر تبلیغ بسیار مشکل و حساس است، با توجه به تنوع مخاطبین، وسعت جامعه هدفی که ما به دنبال آن هستیم، همچنین هجمه‌هایی که دشمنان برعلیه دین انجام می‌دهند این رسالت را برای مبلغان بسیار سنگین‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: با پیشرفت‌ علوم و فناوری‌هایی که در عصر کنونی صورت گرفته سبب شده مبلغ امروز با مبلغ چند دهه پیش بسیار تفاوت داشته باشد و این امر سختی تبلیغ را افزایش داده است.

حجت الاسلام نوری زاده اضافه کرد: با وجود فضای مجازی، اینترنت، شبکه‌های ماهواره‌ای و غیره اوقات فراغت مردم جامعه کاهش یافته و این امر سبب شده مردم علاقه و تمرکزی برای شنیدن سخنرانی نداشته باشند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران با تاکید بر اینکه مبلغ باید مخاطب شناس و روانشناس باشد، گفت: مبلغ باید مسلط به علوم و ابرازهای روز باشد و با فضا و موقعیت شناسی نیازهای جامعه را تشخیص داده و برای رفع آن نیازها ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راهکار در عرصه فرهنگی تبلیغ است، اظهار داشت: در عرصه فرهنگی جایگاه تبلیغ، نقش بی بدیلی است مبلغ نه تنها در عرصه فرهنگی بلکه در زمینه‌های مختلف اعم از سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز نقش بسزایی می‌تواند ایفا کند.

حجت الاسلام نوری زاده ادامه داد: حماسه حضور مردم در انتخابات بیانگر اهمیت کار تبلیغ بود که سبب شد مردم با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای حاضر شده و رای دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران تبلیغ را مهمترین عامل در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: کاهش تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی از سطح جامعه با امر تبلیغ میسر می‌شود.

وی کار فرهنگی را بسیار مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها در حوزه فرهنگی تاکیدات فراوانی داشتند. متاسفانه امروز کمترین بودجه‌ها و امکانات به عرصه فعالیت‌های فرهنگی اختصاص می‌یابد این در حالی است که فرهنگ در تحول جامعه بسیار نقش بسزایی دارد./813/۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات