۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۵۰۰۱۴۱
آيت الله نمازي:

حضور ترامپ در عربستان براي اتحاد دشمنان اسلام عليه ايران است

نماينده ولي فقيه دركاشان، گفت: سفر رييس جمهور آمريكا به عربستان و ديدار با پادشاه عربستان و شيوخ كشورهاي حاشيه خليج فارس براي هماهنگي و اتحاد دشمنان اسلام عليه جمهوري اسلامي ايران است.
آيت الله عبدالنبي نمازي آیت الله نمازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي ظهر امروز در آستانه ولادت امامزاده محمد هلال ابن علي(ع) در ديدار با هيأت امنا و و خادمان آستان مقدس محمدهلال ابن علي(ع) شهرستان آران و بيدگل، لباس خادمي حضرت محمد هلال ابن علي(ع) را افتخار بزرگي خواند و افزود: قدر اين نعمت را بايد بدانيد و خود را بدهكار اين امامزاده عظيم الشان بدانيد چرا كه توفيق خادمي حضرت نصيب هركسي نمي شود.

وي يكي از اسرار نظام آفرينش را مسأله اعزام و هجرت خاندان نبوت و عترت به سراسر كشورهاي اسلامي دانست و اين مسأله را نيازمند تحليل و تفسير بيشتري عنوان کرد و گفت: علت هجرت امامزادگان به عراق و ايران و ساير كشورهاي اسلامي در اين است كه هيچ كارو حركتي در نظام خلقت بدون تقدير و تدبير و حكمت انجام نمي‌شود.

به گفته وي، فرزندان اهل بيت(ع) و امامزادگان بزرگوار يك مأموريت و مسؤوليتي داشتند كه اين مأموريت بايد با هجرت از مدينه به ايران و عراق و سايركشورهاي اسلامي انجام مي‌شد.

آيت الله نمازي هجرت در نظام توحيدي را يكي از كارهاي بزرگ نام برد و اظهار داشت: امامزادگان بدون حساب و كتاب از مدينه خارج و هجرت نكردند، بلكه امامزادگان نيز مانند هجرت امام حسين(ع) از مدينه به مكه و از مكه به عراق مأموريتي را برعهده داشتند كه حساب شده انجام شد.

وي با يادآوري اينكه، مأموريت هجرت در سر سلسله مهاجران الي الله انجام شد، عنوان كرد: نخستين مهاجر الي الله پيامبر اكرم(ص) بود و اگر پيامبر اكرم(ص) از مكه كه فضاي بسته سياسي داشت به مدينه هجرت نمي‌كرد اسلام  در مدينه مستقر نمي شد و در مكه دفن شده بود.

نماينده ولي فقيه دركاشان ادامه داد: اولين مهاجر الي الله پيامبراكرم(ص) و در ادامه اميرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) است و هجرت دوم از مدينه به عراق و ايران بود كه امام رضا(ع) از مدينه به خراسان هجرت كرد و به تبعيت از ايشان حضرت معصومه(س) براي ديدار برادر خود حضرت احمد ابن موسي(ع) در شيراز هجرت كرد.

وي افزود: اگر حضرت معصومه در قم نبود، انقلاب اسلامي نيز محقق نمي شد، چرا كه امام راحل فرزندي از فرزندان مكتب قم است و قم به واسطه حضور حضرت معصومه(س) قم شد در غير اين صورت اگر حضرت معصومه(س) و حوزه علميه كه ميراث حضرت معصومه(س) است از قم گرفته شود، قم مانند ديگر شهرها خواهد بود و حرفي براي گفتن نخواهد داشت.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: بركت قم به واسطه حضور حضرت معصومه(س) است و حوزه علميه قم يكي از بركات و دستاوردهاي حضرت معصومه(س) است و همه امامزادگاني كه در ايران هستند چنين آثار و بركاتي دارند.

به گفته وي، آستان مقدس امامزادگان محل امن و آرامش و پناهگاهي براي مومنان است و اين درحالي است كه مكاتب ديگر دنيا از داشتن چنين بركاتي محروم هستند و دستشان خالي است.

آيت الله نمازي امامزادگان را شبعه هايي از كربلا دانست و با اشاره به اينكه شيعياني كه توانايي مسافرت به كربلا را ندارند به امامزدگان پناه مي برند، خاطرنشان كرد: دفاتري كه امامزادگان در شهرها به ويژه در ايران تأسيس كرده اند، دفاتر نمايندگي كربلا است، از اين رو امامزادگان در ايران افتخار ملت ايران هستند و بايد قدر اين نعمت را دانست.

وي در ادامه با اشاره به علت هجرت امامزادگان به ايران، يادآور شد: پيشگام بودن ملت ايران در ولايت اهل بيت(ع) مهمترين علت هجرت امامزادگان به ايران است و شما هم فرزندان نسل طيبي هستيد كه ميزبان امامزادگان بودند.

نماينده ولي فقيه دركاشان با تأكيد بر معرفي امامزادگان به مسلمانان و شيعيان دنيا، گفت: اگر چراغ اهل بيت(ع) را در كشورهاي اسلامي و جهان فروزان نگه داريم به بركت وجود، معجزات و كرامات آنها مسلمانان با يكديگر متحد خواهند شد و در سايه اتحاد خواهند توانست در برابر تهديدهاي استكبار جهاني كه تصميم گرفته است اسلام را نابود و اسلام آمريكايي را جايگزين كنند مقاومت كنند.

آيت الله نمازي با اشاره به هدف مسافرت دونالد ترامپ رييس جمهورآمريكا به عربستان و ديدار با پادشاه عربستان و شيوخ كشورهاي حاشيه خليج فارس، گفت: حضور رييس جمهور آمريكا در عربستان براي هماهنگي و اتحاد دشمنان اسلام عليه جمهوري اسلامي ايران است، بنابراين شرايط كشور، شرايط حساسي است كه همه بايد با هم متحد و در برابر دشمنان اسلام و نظام ید واحده باشند.

نمايند ولي فقيه در كاشان تأكيد كرد: تا زماني كه ما متمسك به اهل بيت(ع) باشيم هيچ قدرت و ابرقدرتي نمي تواند اسلام و نظام و شيعه را تهديد كند./۱۳۰۷/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات