۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۰۰۱۳۲
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

طلاب در ماه رمضان نسبت به فعالیت تبلیغی کوتاهی نکنند

آیت الله علم الهدی گفت: در ماه رمضان هیچ کاری مهم‌تر از تبلیغ و تبیین معارف الهی برای طلاب نیست.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در مراسم غبارروبی و عطر افشانی مسجد جواد الائمه(ع) محله تلگرد مشهد، با تبریک دهه تکریم مساجد، به دو رسالت مهم حضرت ابراهیم(ع) مبنی بر دعوت جهانیان به خانه خدا و تطهیر کعبه اشاره کرد و افزود: درباره رسالت دعوت به خانه خداوند، حضرت ابراهیم فرمود، من چگونه تمام جهانیان را به دین حق دعوت کنم؟ خداوند فرمود، دعوت بر عهده تو است و نتیجه‌دهی این عمل با من است.

وی با بیان اینکه فرمان دوم خداوند به حضرت ابراهیم، تطهیر کعبه برای مهمانانی که از جهان برای چهار عمل طواف، اعتکاف، رکوع کنندگان و سجده گزاران به خانه خداوند متعال بود، ادامه داد: خداوند متعال به حضرت ابراهیم فرمود تو مردم را دعوت کن و صدای تو را ما به مردم جهانیان می‌رسانیم و این بدین معنا است که تکلیف ما عمل و اقدام است و ما مکلف به نتیجه نیستیم و خداوند آن را به نتیجه می‌رساند.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه فرمان خداوند متعال بر تطهیر و تمیزی خانه خدا، اگر چه خطاب به حضرت ابراهیم و اسماعیل بود، اما همه موحدان، مخاطب آن هستند، ابراز داشت: یکی از مسائل بسیار مهمی که باید در مساجد نسبت به آن تاکید شود مساله نظافت و تطهیر است.

وی با تاکید بر اینکه تمیزی مساجد باید در تمامی ایام سال رعایت شود، اظهار داشت: ائمه جماعات نسبت به تنظیف و زیبایی مساجد سعی و تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید فضای مسجد در جریان روحی و روانی بنده خداوند تاثیر گذار باشد، اظهار داشت: مواردی که انسان را از یاد و بندگی خداوند متعال باز می‌دارد در مساجد ممنوع است.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان به سخن پیامبر گرامی اسلام(ص):«هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَى ضِیَافَةِ اللَّهِ» اشاره کرد و افزود: ماه رمضان ماه دعوت به مهمانی خداوند متعال است.

آیت الله علم الهدی ماه رمضان را  فرصتی مغتنم برای طلاب و روحانیان دانست و اظهار داشت: بی‌تردید، در این ماه هیچ کاری مهم‌تر از تبلیغ نیست.

وی در پایان با تاکید بر اینکه فقط اذان مساجد با صدای بلند از ماذنه ها پخش شود، گفت: صداهای غیر از اذان سبب آزردگی و دوری مردم از مساجد است./۸۵۹/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات