۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۰۰۱۰۸
آیت الله حسینی شاهرودی:

حکومت ظالم بحرین پایدار نخواهد بود

نماینده خبرگان رهبری، حکم اخیر حکومت بحرین علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد و نسبت به ظلم‌های صورت گرفته علیه مردم این منطقه هشدار داد.
آیت الله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی

آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حکم ظالمانه حکومت بحرین علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم، اظهار داشت: بنده در نجف با شیخ عیسی قاسم در درس آیت الله سید محمدباقر صدر شرکت می کردیم. سال 1970 میلادی زمانی که قرار شد بحرین مستقل شود و از زیر سلطه انگلستان بیرون بیاید، شیخ عیسی قاسم به عنوان تنظیم کننده قانون اساسی در بحرین کاندیدا شد؛ و از همان زمان ایشان را می شناسم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: ایشان در این جایگاه توانست قوانین و مسائلی را به نفع پیروان اهل بیت(ع) در بحرین به تصویب برساند؛ شیخ عیسی قاسم از مراجع تقلید و علمای محوری بحرین است که مایه افتخار اسلام و شیعه است و باید از ایشان حمایت لازم صورت گیرد.

وی ضمن تصریح بر حمایت همه جانبه از شیخ عیسی قاسم، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، شیخ عیسی قاسم هیچگاه طرفدار جنگ مسلحانه نبوده و نیست و همه اقدامات او مردمی و در راستای خدمت به مردم است و حکام بحرین باید به خوبی این موضوع را درک کنند و مانع فعالیت های ایشان نشوند.

این نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: حکومت بحرین، حکومتی وابسته به استکبار است که به شکل امنیتی و خشونت آمیز با این عالم وارسته و مردم آن کشور برخورد می کند؛ مسلم است چنین حکومت دیکتاتوری که وابسته به استکبار است، به خواسته ها و اعتراضات مردم هم توجهی نمی کند؛ البته با این گونه روش های خشونت آمیز هرگز به نتیجه مطلوب خود دست نخواهد یافت و این ظلم پایدار نخواهد بود.

آیت الله حسینی شاهرودی در پایان حکومت بحرین را مصداق «امت واحده کافره» دانست و خاطرنشان کرد: این کشور از گذشته در استعمار انگلیس بوده و با وجود اعلام استقلال، روابط آن ها با بریتانیا و استکبار همچنان برقرار است که امیدواریم مردم بحرین روزی با پیروزی واقعی از دست این مستکبران نجات یابند و بتوانند در صلح و آرامش زندگی کنند./840/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات