۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۰۰۱۰۶
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

زندگي خدايي بر پايه عقيده و جهاد استوار است/ آثار شهدا و رزمندگان حفظ شود

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه زندگي خدايي بر عقيده و جهاد استوار است، گفت: وظيفه ما اين است كه آثار شهدا و رزمندگان را حفظ كنيم و با كتابت و زنده نگاه داشتنش آن را به نسل هاي بعدي انتقال دهيم.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاري رسا در سمنان، آيت الله سيدمحمد شاهچراغي در نشستي كه با رزمندگان،‌ جانبازان و ايثارگران و يادگاران سالهاي دفاع و حماسه به مناسبت گراميداشت سوم خردادماه روز فتح خرمشهر در ايشان برگزار شد، با بيان اينكه جهاد هشت درب دارد و جهنم هفت درب اظهار داشت: يكي از درهاي بهشت درب مجاهدان است يعني آنها كه در راه خدا جهد كردند.

وي با بيان اينكه مجاهدان با سلاحشان وارد بهشت مي شوند، افزود: اين در هميشه به روي مجاهدان باز است و فرشتگان به استقبال مي آيند.

نماينده ولي فقيه در استان سمنان بيان داشت:‌ در باب جهاد روايات بسيار زيادي داريم كه يكي از آنها سخني از سخنان امام حسين(ع) است زندگي خدايي بر دو پايه عقيده و جهاد استوار است يعني حياتي كه خداوند دوست دارد يكي جهاد است و ديگري عقيده.

آيت الله شاهچراغي با بيان اينكه‌غبار جبهه و جنگ و جهاد بر تن رزمندگان با آتش جهنم قابل جمع نيست؛ به سخني از سخنان حضرت علي(ع) در باب جهاد اشاره كرد و گفت: خداوند متعال دري از درهاي بهشت را براي دوستان ويژه خود باز كرده است كه آن دوستان همان مجاهدان، شهيدان، رزمندگان و ايثارگران هستند.

وي با بيان اينكه لباس تقوا جهاد است و ايماني كه محكم است و هرگز قطع نمي شود همانا جهاد است، ابراز کرد: جهاد دو ميوه و ثمره دارد يكي شهادت و ديگري پيروزي است.

نماينده ولي فقيه در استان سمنان تصريح كرد: وظيفه ما اين است كه آثار شهدا و رزمندگان را حفظ كنيم و با كتابت و زنده نگاه داشتنش آن را به نسل هاي بعدي انتقال دهيم.

آيت الله شاهچراغي اظهار داشت:‌اگر مي خواهيم شهدا را بشناسيم يكي از راه هاي آن شناخت آثار،‌ مطالعه وصيت نامه ها و خاطراتشان است.

وي اظهار اميدواري كرد موزه اي نمونه در باب شهدا به همت اداره كل حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس در استان سمنان ايجاد شود.

نماينده ولي فقيه در استان سمنان در پايان به انتخابات 29 ارديبهشت ماه نيز اشاره كرد و گفت: انتخابات به اتمام رسيد و آنچه مهم است اين است كه با برخي كارها خانواده شهدا و رزمندگان را از خود ناراضي نكنيم و مسئولان بايد به فكر باشند و برخي ناهنجاري هايي كه ديده و شنيده مي شود نبايد در استان ما رخ دهد./101/977/ب1

ارسال نظرات