۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۰۰۱۰۰
مدیر جامعه الزهرا در نشستی خبری مطرح کرد؛

تحصیل بیش از ۱۴ هزار طلبه خواهر در جامعه الزهرا/ اعزام ۳۵۰ مبلغ خواهر به کشورهای مختلف در ماه رمضان

مدیر جامعه الزهرا(س) از تحصیل بیش از ۱۴ هزار طلبه خواهر در این مرکز خبر داد و اعلام کرد که در ماه رمضان امسال ۳۵۰ مبلغ خواهر به کشورهای مختلف اعزام می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعه الزهرا(س) امروز در نشست خبری که در جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با بیان این که در آزمون ورودی امسال هشت هزار نفر خواهر در مقاطع مختلف شرکت کردند که از این تعداد یک سوم جذب می شوند و می توانند در جامعه الزهرا(س) مشغول به تحصیل شوند، گفت: در حال حاضر در جامعه الزهرا(س) 14 هزار طلبه ایرانی و  ۱۴۱ طلبه خارجی در جامعه الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به پذیرش طلاب خارجی در سطوح عالی در جامعه الزهرا(س) در سال جاری تصریح کرد: علاقه مندان به تحصیل در علوم اسلامی و در رشته های فقه، تفسیر، کلام اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی و تاریخ از طریق سامانه جامعه الزهرا(س) به آدرس www.jz.ac.ir می توانندبرای ثبت نام در این مرکز علمی و حوزوی خواهران ثبت نام کنند.

مدیر جامعه الزهرا(س) ادامه داد: جذب طلاب خواهر در سال جاری دررشته های مختلف فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، تعلیم و تربیت، تبلیغ، اخلاق و سایر رشته ها به صورت حضوری و غیرحضوری در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بوده است.

حجت الاسلام مدنی با بیان این که طلاب جامعه الزهرا(س) چه در بخش داخلی و چه در بخش بین الملل همواره در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی درخشیده اند، گفت: در حال حاضر 23 نفر از بانوان طلبه فارغ التحصیل این مجموعه در کشورهای خویش موفق به راه اندازی مرکز حوزوی و تالیف کتاب شده اند و همچنین 36 تن از طلبه های غیرایرانی به عنوان کارشناس در شبکه های عمومی در کشورهایشان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به فعالیت های تبلیغی طلاب در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال 350 طلبه خواهر برای تبلیغ به کشورهای مختلف اعزام می شوند که این بانوان طلبه غیر ایرانی نقش مهمی در تبلیغ دین و اندیشه اسلام در حوزه زنان در کشورهای مختلف دارند.

وی با بیان این که مجموعه جامعه الزهرا(س) بیانگر نگاه اسلام به زن است، اظهار کرد: این مجموعه نشان می دهد در دیدگاه اسلامی زن با حفظ حجاب و عفاف می تواند در صحنه های مختلف حضور پیدا کرده و زمینه رشد و تعالی خود و جامعه محل زندگی خود را فراهم کند.

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان این که در حال حاضر طلاب غیر ایرانی از 90 کشور دنیا در جامعه الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند، گفت: این بانوان پس از فارغ التحصیلی می توانند فرصت های بی نظیری را برای تبلیغ و نشر معارف اسلامی در سراسر جهان فراهم کنند و این امر موفقیت بزرگی در عرصه تبلیغی برای جامعه الزهرا(س) است./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات