۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۰۰۰۹۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

حوزه علمیه افرادی همچون شهید مطهری تربیت کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز مطهری‌هایی هستند که برای این دنیا حرف دارند و روحانیان و طلاب باید جای امثال مطهری‌ها را بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضاعبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در دیدار طلاب و روحانیان شهرستان درمیان اظهار داشت: حوزه علمیه نجف از سوی مرحوم شیخ طوسی در بیش از 1300 سال قبل افتتاح شد و آنجا به مرکز تولید علم و اسلام تبدیل شد.

وی با بیان اینکه شیخ طوسی در قم، مشهد و اصفهان حوزه های علمیه را پایه‌گذاری کرد، افزود: با توجه به روایتی از امام صادق(ع) در آخرالزمان شهر قم مرکز نشر اسلام خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بسیاری از انسان‌ها در سختی‌ها پرورش پیدا کردند و کسانی که می‌خواهند راه پیامبران را ادامه بدهند باید خود را برای سختی‌ها آماده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: به لطف خدا و به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از سختی‌های دوران قبل از انقلاب آسان‌تر شده است، روزی انگلیس بر کشور حکومت می‌کرد و بیش از نیمی از جمعیت آن زمان ایران از گرسنگی جان دادند.

وی بیان داشت: در زمان رضا شاه بسیاری از عالمان دینی را کشتند و حوزه‌های علمیه را بستند و در آن دوران مکتب‌های جدید کومونیسم و لیبرال را به وجود آوردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی دروازه‌های کشورهای مختلف مانند روسیه به روی عالمان دینی اسلام باز است و درخواست از حوزه‌های علمیه ایران برای حضور روحانیت در کشور خود دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: امروز مطهری‌هایی هستند که برای این دنیا حرف دارند و روحانیان و طلاب باید جای امثال مطهری‌ها را بگیرند./202/880/ب1

ارسال نظرات