۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۰۰۰۸۷
مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه:

مبلغان اهتمام ویژه ای نسبت به مسأله دشمن شناسی داشته باشند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مهم ترین مبحث امروز، دشمن شناسی است، گفت: مبلغان باید اهتمام ویژه ای نسبت به مسأله دشمن شناسی داشته باشند.
حجت الاسلام داوود زارع

حجت الاسلام داوود زارع، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان و لزوم بهره مندی از فضائل معنوی این ایام، ابراز داشت: همانگونه که معقول نیست کشاورز بدون آماده کردن زمین اقدام به بذرپاشی کند و منتظر محصول هم باشد بلکه باید زمین را آماده سازی و تسطیح کرده و سنگها و موانع موجود در آن را برداشته و بعد اقدام به بذرپاشی کند، برای استفاده از لحظات نورانی رمضان و برداشت محصول باید دل را آماده کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه تصریح کرد: ماه شعبان بهترین فرصت برای زدودن موانع از دل و بسترسازی مناسب برای بذرپاشی در دل است، بندگان باید با نگاه به کارهای گذشته و امیدواری به آینده زمینه بازگشت به سوی خداوند متعال را فراهم کنند.

وی افزود: بهترین کار در این ایام خلوت کردن انسان با خود و تفکر است، چنین تفکری از سالها عبادت مستحبی بهتر است و سرعت انسان در پشیمانی از کارهای ناشایست و در نتیجه سبک شدن و تقرب به سوی خداوند متعال را دوچندان می کند.

این مسؤول بیان داشت: انسان زمانی که اهل فکر باشد به نشانه ها و عظمت خدا پی می برد و در نتیجه رذیله ای در او به وجود نخواهد آمد، چون کسی که محو و غرق در خدا شد، پاک می شود و هم برای خویش مفید است و هم برای دیگران اثرگذار خواهد بود.

استاد حوزه علمیه افزود: چنین فردی از گناهان دور شده و جزء قومی خواهد شد که خداوند آنها را به تدبر و تفکر در آیات و نشانه های هستی دعوت می کند.

حجت الاسلام زارع با اشاره به ویژگی های منبر خوب، اظهار داشت: منبر خوب اولأ باید مناسب شرایط و متناسب با مخاطب باشد، بنابراین طبیب نمی تواند نسخه هایی را آماده کند و هر بیماری که مراجعه کرد از نسخه های آماده به او بدهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه مطرح کرد: باید اهل منبر را با درد جامعه آشنا کرد و بر این اساس نسخه نوشت، منبر باید کوتاه، مختصر و مفید بوده و در عین حال متنوع و مقوی باشد، شعر، متن و محتوای غنی و به روز و مورد نیاز در منبر خوب گنجانده شود.

وی تأکید کرد: منبر باید قابل استفاده و فهم برای عموم مردم بوده و به صورت کاربردی مسائل مردم را مطرح کند تا قابلیت بهره برداری داشته باشد، باید زمان مناسب را برای منبر برگزید و ویژگی مهم و شاخص منبر، مستند و معتبر بودن آن است.

این مسؤول یادآور شد: مهم ترین مبحث امروز، دشمن شناسی است، مبلغان و خطبا از آیات و روایات در این زمینه استفاده کنند و اساس منبر خود را قرآن و آموزه های قرآنی قرار دهند که از همه منابع غنی تر و پربارتر خواهد بود.

حجت الاسلام زارع در پایان گفت: بررسی آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق و از هم پاشیدگی خانواده ها از نکات اساسی و مهم است، بنابراین باید نیازهای مخاطب را شناخت و بر این اساس موضوع خطابه را برگزید، امروز وسایل ارتباط جمعی رابطه ها را بسیار کمرنگ کرده است، بنابراین باید درباره اهمیت خانواده داری و ارتباط صمیمانه در خانواده صحبت شده و مضرات و موارد استفاده مفید از فضای مجازی را مطرح کرد./857/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات