۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۰۰۰۸۶
روحانی اهل تسنن لبنان:

سلاح مقاومت به مثابه خط مقدم دفاع از امت است

رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان سلاح مقاومت را عامل افتخار و به مثابه خط مقدم دفاع از امت اسلامی دانست.
شیخ ماهر عبدالرزاق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در مراسم سالروز آزادی این کشور از لوث اشغالگران در سال 2000 گفت: سلاح مقاومت یک سلاح شرعی، ملی، عربی و اسلامی است و به آن افتخار می کنیم زیرا یک ضرورت ملی و نیازی اسلامی و عربی به شمار می آید.

وی افزود: سلاح مقاومت در لبنان و فلسطین به مثابه خط مقدم دفاع از امت عربی و اسلامی و عامل قدرت و عزت امت است.

این روحانی اهل تسنن تصریح کرد: ما در کنار مقاومتی ایستاده ایم که در راستای مصالح لبنان و جهان عرب و اسلام فعالیت می کند. عامل سربلندی است که در کشور مقاومت زندگی می کنیم و به شهدا و رهبران مقاومت به ویژه سید حسن نصرالله افتخار می کنیم.

شیخ ماهر عبدالرزاق اظهار داشت که لبنان بدون مقاومت هیچ ارزشی ندارد و این مقاومت بود که کشوری با مساحت کوچک را به کشوری بزرگ مبدل کرد به گونه ای که غرب و شرق درباره آن سخن می گویند. مقاومت سبب شد لبنان از ضعف به قدرت و از ذلت به عزت برسد.

وی مقاومت را عامل آزادی ها و پیروزی ها و تغییر معادلات خواند و ادامه داد: مقاومت اسلامی ادعای دروغین اسطوره ای و شکست ناپذیر بودن ارتش صهیونیستی را رسوا کرد. مقاومت امروزه در حال پیروزی بر پروژه ساخته صهیونیست ها و مزدوران آنها یعنی تکفیری های تروریستی است.

رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان تأکید کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از آنکه از شکست مقاومت ناکام ماندند، پروژه تروریستی تکفیری را با اموال عربی تأسیس کرد اما مقاومت همانگونه که بر صهیونیست ها فائق آمد بر مزدوران آنها نیز پیروز خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان ساخت که لبنان به فضل مقاومت به جایاه عزت و کرامت و پیروزی رسیده و در پرتو ناتوانی ارتش های عربی، بر اساس معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت توانست لبنان را از لوث اشغالگران آزاد کند./980/ب902/د

ارسال نظرات